Cunoașterea extinde posibilitățile de alegere. Mai departe, motivele rămân personale. Asta am desprins în urma interacțiunii cu automobilele SsangYong Tivoli Grand și Musso Grand la care prezentul test se referă în continuare.
Inevitabil, în orice domeniu există produse consacrate și produse pe care producători mai puțin cunoscuți mizează pentru a se dezvolta. Alegerea unui produs cunoscut tinde să fie preferabilă prin componenta sa de certitudine. Acesta e avantajul aprioric al producătorilor cu tradiție pe care îl au de înfruntat mărcile auto mai puțin cunoscute în faza lor de afirmare. Desigur, dacă acestea din urmă nu au și argumente substanțiale în favoarea propriilor produse, nu am avea despre ce vorbi aici. Ambițioșii coreeni, dincolo de avantajele de preț, au integrat multe argumente proprii în conceptele seriilor Musso și Tivoli.
PICKUP SOLID ȘI CU SUPLIMENT
Lungimea (5405 mm) sa este mai mare față de a oricărui membru din cvartetul de esență al clasei, format din: Ranger, Hilux, Navara și L200. Cât despre lungimea benei, aceasta atinge 1610 mm.
Ceva ce nu va trece neremarcat: designul lui Musso, expresiv prin încrederea în sine. Desigur, faptul nu e întâmplător: din 2017, de stilul automobilelor Ssang Yong se ocupă studioul Pininfarina, a cărui semnătură se mai regăsește, printre altele, pe majoritatea caroseriilor Ferrari (atât SsangYong, cât și Pininfarina aparțin acum grupului Mahindra).
Pe lista posibilităților de echipare a lui Musso se regăsesc multe sisteme de asistare avansate, iar interiorul poate primi finisare premium (inclusiv scaune ventilate cu tapițerie din piele). Încă o opțiune prin care Musso iese în evidență în cadrul clasei: în cazul punții din spate, se poate alege suspensie cu arcuri elicoidale (confort la rulare superior) sau cu arcuri lamelare (robustețe de nivel profesional).
BENA ARE DIMENSIUNI GENEROASE (1,61 X 1,57 M), IAR SARCINA UTILĂ ATINGE O TONĂ ÎN CAZUL DOT~RII CU SUSPENSIE CU ARCURI LAMELARE. OFERTA INCLUDE GARANȚIE DE 5+5 ANI*.
COMPACT ȘI FOARTE PRACTIC
Lungimea de aproape 4,5 metri dă de înțeles că s-a lucrat atent la calibrarea gabaritului lui Tivoli. Este exact acea lungime tipică pentru segmentul superior al clasei compacte, tocmai bună pentru ca vehiculul să aibă un interior încăpător și să rămână suficient de ușor de condus în mediul urban.
Observăm aici un tandem conceptual format din caroseria relativ înaltă, având contururi impozante, și din dimensiunile generoase ale interiorului. Mai mult decât în alte cazuri, la Tivoli e prezentă clar inspirația stilistică legată de clasa mașinilor de teren.
Și formele planșei de bord poartă o inspirație offroad profesională: delimitări clare ale zonelor funcționale, forme angulare, mai degrabă simple, Însă dotare tehnică bine garnisită. Tabloul instrumentelor constă într-un display cu diagonala de 10,25 inchi, în timp ce versiunea de top a touchscreen-ului multimedia are diagonala de 9 inchi. Nu lipsesc softurile Android Auto și Apple CarPlay. Atât în față, cât și în spate, pasagerii dispun de neașteptat de mult spațiu. Marea surpriză: volumul portbagajului la Tivoli Grand este de 720 l! Să fie acesta recordul clasei?
DESIGNUL LUI TIVOLI PREIA IDEI CONCEPTUALE DE LA MAȘINILE DE TEREN: LINIILE FERME ȘI CAROSERIA ÎNALTĂ FAVORIZEAZĂ SPAȚIUL. OFERTA INCLUDE GARANȚIE DE 5+5 ANI*.
MUSSO GRAND: SINTEZĂ TEHNO
Unul dintre argumentele cu care SsangYong a pornit la ofensivă a fost tehnologia de origine Mercedes-Benz. În cazul lui Musso E-XDI 220, acest argument este reprezentat de implicarea motorizării OM DE22, una dintre variantele binecunoscutei serii de propulsoare turbodiesel de 2,2 litri/2157 cmc din patrimoniul german. Cât despre cutiile de viteze, sunt disponibile atât versiuni manuale, cât și automate. Exemplarul din paginile noastre are cutie automată cu 6 trepte, de origine Aisin. Transmisia integrală nepermanentă include reductor.
• Motor L4 turbodiesel, longitudinal în față • Cilindree 2157 cmc • Putere max. 181 CP/4000 rpm • Cuplu max. 420 Nm/1600-2600 rpm • Transmisie 4×4 nepermanent/cutie automată, 6 tr., reductor • L/l/h 5405/1950/1855 mm • Masă proprie 2160 kg • Dimensiuni L/l/h benă 1610/1570/570 mm • Sarcină utilă 1000 kg • Sarcină remorcabilă cu/fără frânare 2600/3000 kg • Viteză max. 178 km/h • Consum mixt 8,8 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 • 237 g/km (WLTP) • Preț 28.990 de euro (Grand 2.2 e-XDI)
TIVOLI GRAND SINTEZĂ TEHNO
Remarcăm maniera pragmatică în care au fost selectate soluțiile specifice lui Tivoli pentru grupul motopropulsor. Cutia automată cu 6 trepte e furnizată de Aisin. Cât despre motorul turbo de 1,5 litri dotat cu injecție directă și produs de SsangYong, conceptul său tehnic e la nivelul celor mai performante realizări recente în materie. Puterea maximă de 163 CP și cuplul de 260 Nm disponibil între 1500 și 4000 rpm sunt caracteristici apreciabile. Există și o variantă manuală de cutie de viteze, la care cuplul maxim oferit de motor se ridică la 280 Nm.
• Motor L4 benzină, turbo, transversal în față • Cilindree 1497 cmc • Putere max. 163 CP/5500 rpm • Cuplu max. 260 Nm/1500-4500 rpm • Transmisie tracțiune față/cutie automată, 6 trepte • L/l/h 4480/1810/1646 mm • Masă proprie 1880 kg • Volum portbagaj 720-1440 l • 0-100 km/h 10,6 s • Viteză max. 175 km/h • Consum 7,7 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 • 175 g/km (WLTP) • Preț de la 17.490 de euro
* Pentru informații suplimentare despre garanția acordată vă rugăm să consultați www.ssangyong.ro