Pentru familiști: în ce limuzină se potrivește cel mai bine motorul pe benzină? Audi, Împotriva restului lumii. După ce am testat pe larg noul A4 în cadrul testului internațional, acum a sosit momentul în care trebuie să arate cât este de bun, în primul test comparativ, având sub capotă un motor mic pe benzină.
Cu motorizarea 1.4 TFSI, acesta se aliniază împotriva lui VW Passat 1.4 TSI ACT, BMW 318i și Mercedes-Benz C 180. Întrebarea care se naște este una legitimă: VW 1.4 TSI cu decuplare de cilindri – este acesta unul dintre acele motoare care trișează, la care VW a manipulat rezultatele testelor de emisii? Și în Audi este montată o unitate de 1,4 litri pe benzină, însă fără sistem de decuplare a cilindrilor. De aceea, A4 nu este afectat de scandalul CO2.
În cazul lui Passat, VW indică în prospect un consum mediu de 5,1 l/100 km, ceea ce ar corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 117 g/km. Cât de realist este acesta vă puteți imagina. În cadrul testului, Auto Bild determină independent consumul de pe runda normată de 155 km – și indică în noul „semafor’ valorile de consum în test, precum și în condiții de rulare sportivă și rulare economică. Rezultatul: Passat consumă în condiții reale 7,0 l/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de 167 g/km. Acesta este nivelul pe care îl luăm în calcul în testul nostru.
Cum e cu emisiile de CO2 la 1.4 TSI?
Scandalul emisiilor de CO2 face noi valuri. Am întrebat VW dacă motorul 1.4 TSI ACT de pe Passatul testat de noi este afectat de manipularea rezultatelor testelor și ce înseamnă asta pentru potențialii cumpărători. Iată și răspunsul de la VW: „La Passatul din test, echipat cu motorul 1.4 TSI și tehnologie ACT, valorile emisiilor sunt cele rezultate în urma procesului de omologare. Este posibil ca aceste cifre să nu fie exacte. Volkswagen și-a propus să clarifice situația cât mai curând posibil și, dacă este cazul, să corecteze aceste valori împreună cu autoritățile competente. În plus, dorința noastră este ca, în cazul în care apar taxe adiționale ca rezultat al noilor cifre de emisii, acestea să fie suportate direct de Volkswagen, nu de clienții noștri.
Locul 4 (541 puncte) – BMW 318i
Lansat În 2012, acest BMW are deja un look clasic, într-un mod agreabil. Acesta este reconfortant de compact ca dimensiuni, fiind, astfel, cu 10 cm mai scurt decât Audi. Cu toate acestea, spatele este semnificativ mai spațios decât în cazul lui A4 și al Clasei C. Vivacele motor de 1,5 litri este deja cunoscut de la Mini și de la Seria 2. Aici, în Seria 3, trebuie să recunoaștem că motorul cu trei cilindri pare relativ șovăielnic și ușor suprasolicitat. În acest fel, nu este foarte potrivit pentru caracterul Seriei 3, care are acum un tren de rulare mai ferm și denotă mai mult spirit sportiv – celelalte mașini din test rulează mai rapid. Totuși, trebuie spus că Seria 3 consumă cel mai puțin, 6,4 l/100 km. Rezultatul este doar locul 4, iar aici nici chiar costurile de întreținere favorabile nu pot salva mare lucru. Prin urmare: mașină super, motor grozav – doar că nu se înțeleg întotdeauna foarte bine între ele.
Locul 3 (548 puncte) – Mercedes C 180
Locul al treilea ocupat de Clasa C poate fi explicat în două capitole. Capitolul 1: mai mult de locul al treilea nu se poate, deoarece are un spate destul de înghesuit și este și foarte scump. În echiparea comparată, Clasa C costă cu peste 5.000 de euro mai mult decât Seria 3 și cu peste 1.000 de euro mai mult decât Audi A4, nici acestea nefiind tocmai modeste. Capitolul 2: la evaluarea caracteristicilor, Mercedes se află clar înaintea lui BMW și, surpriză, chiar și înaintea noului Audi A4. Clasa C are o suspensie foarte confortabilă, în special configurată cu flexibila suspensie pneumatică AIRMATIC (1.428 de euro), iar calitatea finisării în interior este una excelentă. În plus, poate fi condus agreabil de relaxat și este, în același timp, rapid. Chiar dacă motorul turbo de 1,6 litri funcționează aspru și ceva mai zgomotos, acesta este puternic și trage viguros. Per total: locul 3.
Locul 2 (553 puncte)- Audi A4 1.4 TFSI
Lăsați, nu ne certăm acum în privința designului. Noi suntem de părere că noul A4 este o apariție impozantă. Cu o lungime de 4,73 metri, a ieșit oarecum din tiparele clasei medii. Însă mărimea exterioară nu se manifestă deloc direct în oferta de spațiu – BMW are mai mult spațiu în spate, de VW Passat nici să nu mai vorbim. Audi pune alte etaloane, și anume prin calitatea de fabricație, acea perfecțiune detașată, clară. Reușit! Vivacele TFSI de 1,4 litri, avid de turații, funcționează silențios, cum de altfel întreaga mașină atrage atenția prin nivelul redus de zgomot. E adevărat, pe mașina de test erau configurate geamuri antiacustice (173 de euro). Dacă într-un test anterior am avut A4 cu trenul de rulare sport, acest A4 a fost echipat cu suspensia Confort cu amortizoare reglabile (1.121 de euro), iar pe acesta îl recomandăm călduros celor care apreciază liniștea și confortul. Cu acesta, Audi rulează lin, amortizează suveran denivelările din asfalt, este manevrabil și foarte sprinten. Însă în asociere cu direcția ușor sintetică, comportamentul de rulare pare decuplat, artificial, mai ales prin comparație directă cu ceilalți concurenți. Rivalul Seria 3, spre exemplu, este mult mai ferm legat de șosea, reacțiile mașinii se simt mai direct. E drept că are și o suspensie mai rigidă. Și pentru că tot veni vorba de Seria 3: pe aceasta deja Audi a depășit-o de mult ca preț. La linia de final, Audi A4 se aliniază pe poziția a doua a podiumului.
Locul 1 (566 puncte) – Volkswagen Passat 1.4 TSI ACT
Pentru toți cei care chiar au nevoie de spațiu în clasa medie, acesta este alegerea bună: Passat. Prin oferta de spațiu, VW depășește, practic, limitele clasei. Comparate cu locul uriaș din spate și portbagajul mare (586 de litri), ofertele de spațiu din celelalte limuzine par jalnice, iar portbagajele – neînsemnate. La acestea se adaugă faptul că VW are un concept de operare perfect și o finisare curată, cu un stil plăcut. Cu toate că aceasta poate fi o sabie cu două tăișuri: inserțiile din lemn nobil Brilliant Pine de pe mașina de test nu au plăcut tuturor celor care au testat-o.
În schimb, motorul turbo de 1,4 litri, montat aici transversal, s-a bucurat de aprecierea generală. TSI de 150 CP funcționează silențios și se turează ușor, iar sistemul ACT (managementul activ al cilindrilor) a funcționat foarte bine în test. Și chiar mai des decât ne imaginam: la sarcini parțiale, cum ar fi deplasarea cu viteză constantă, se decuplează doi cilindri, aceștia cuplându-se din nou automat la apăsarea pedalei de accelerație. Obiectiv perfect îndeplinit. Trenul de rulare DCC (preț suplimentar 1.052 de euro) cu amortizoare adaptive se poate regla într-un spectru adecvat, de la confort agreabil și până la o anumită fermitate. Subliniem, „o anumită, nu trebuie să ne așteptăm aici la prea multe ambiții sportive. În orice caz, și foarte reușita direcție progresivă (inclusă în pachetul R-Line, costă 348 de euro cu suspensia DCC) reacționează foarte incisiv și este recomandarea noastră pentru această configurație. Și datorită acestor calități, Passat ajunge în final pe prima poziție a podiumului – nu doar datorită mărimii sale.
Verdict
Motoarele mici pe benzină se potrivesc foarte bine în clasa medie, în special pentru clienții privați. Cu o singură excepție: motorul cu trei cilindri și Seria 3 nu se împacă foarte bine. Combinația câștigătoare: TSI de 1,4 litri și VW Passat.
[table id=562 /]