Tariful de referință, o instituție cu noi roluri și responsabilități – BAAR, conceptul clientului cu risc ridicat și decontarea directă sunt printre cele mai importante repere ale legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, care a intrat în vigoare la 12 iulie, se arată într-un comunicat al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
ASF a organizat cea de-a doua sesiune a dezbaterilor publice pentru definitivarea Proiectului de Normă privind asigurările auto din România, pentru aplicarea noului cadru al pieței asigurărilor dat de Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto.
„Noua lege, intrată în vigoare în data de 12 iulie 2017, aduce o serie de soluții pentru reașezarea pieței asigurărilor pe coordonate viabile, în vederea eliminării dezechilibrelor manifestate în trecut, care au fost de altfel și sancționate de Legea Concurenței. Legea 132/2017 introduce o serie de abordări moderne, fiind structurată în jurul nevoilor consumatorului. Printre cele mai importante repere pe care acest act normativ le stabilește se numără tariful de referință, o instituție cu noi roluri și responsabilități — BAAR, conceptul clientului cu risc ridicat și decontarea directă”, se arată în comunicat.
Potrivit ASF, importanța stabilirii unor noi reguli de funcționare a pieței RCA este dată de caracterul obligatoriu al asigurării de răspundere civilă auto, care induce o responsabilitate strictă și nenegociabilă în relația cu consumatorul pentru toți cei care au un rol determinant în acest sistem — asigurători, brokeri sau service-uri auto.
Bonus de 50%
„Cei care au comportament adecvat în trafic vor primi un bonus la RCA de 50%, iar persoanele care au un comportament inadecvat vor plăti până la 180%, a declarat vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Cornel Coca Constantinescu, citat de Agerpres.
Vicepreşedintele ASF nu a definit ce înseamă comportament adecvat şi sunt şanse să nu aflăm acest lucru nici din lege, acest fapt lasând loc interpretărilor.
„În ceea ce privește categoria persoanelor care sunt malusate, care au un comportament inadecvat în trafic, care fac accidente, care ne împing către zona de creștere a tarifelor și de rezolvare a acestor probleme pe care le constatăm că există, vor fi malusați până la 180%” a mai spus Constantinescu.
clienții cu risc ridicat vor fi orientați către Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din Români (BAAR) în momentul în care primesc 3 oferte peste tariful de referință plus factorul n.
Proiectul de Normă privind asigurările auto din România va fi înaintat Consiliului ASF, înainte de publicarea în Monitorul Oficial al României.