Privind la Volvo C40 Recharge, șansele sunt foarte mari să îl găsești tentant. De ce?
Scandinavii au un mod de viață aparte și marca Volvo are un fel al său de a face automobile. În principiu, aspirațiile lor de mai bine, deși sunt evidente, nu bat până la intenția de a epata prin ceea ce rezultă. Cumpătarea care intervine la o cotă ridicată a exigenței consider că ar fi asocierea de termeni cea mai potrivită pentru a descrie succint ce și cum fac ei. Să vedem cum se reflectă abordarea menționată în filosofia lui Volvo C40 Recharge.
Volvo are spirit competitiv și de aceea ține pasul cu cele mai proeminente tendințe noi. Din acest motiv, Volvo C40 Recharge are un performant sistem electric de propulsie și o caroserie în formă de SUV-coupe. Pentru cei care nu sunt pregătiți să adere la stilul SUV-coupe (acest gen de caroserie rămâne controversat pentru unele aspecte funcționale), amintim că aceeași parte tehnică poate fi achiziționată și sub forma SUV-ului tipic Volvo XC40 Recharge. Dar, pentru că sugestia de dinamism suplimentară cu care vine C40 Recharge ne-a inflamat imaginația, acum vor merge mai departe cu acest vehicul. Mai intervine aici și factorul de exclusivitate, acel impuls care te face să îți dorești să te detașezi pe fondul masei clienților de SUV-uri, însă fără a renunța la genul SUV.
În principiu, C40 Recharge se înscrie în cotele clasei compacte (lungime de 4,44 m), numai că elementele de stil Volvo tind să facă mașina să pară mai mare decât este de fapt. Cât despre specificațiile propulsiei și performanțe, acestea transcend de departe obișnuințele „compacte': în configurație AWD, automobilul are două motoare, mizează pe 408 CP și poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,7 s. Dacă procesăm cu luare-aminte, finisarea premium și posibilitățile de echipare, plus avantajele de manevrabilitate pe care clasa compactă le oferă în fața claselor superioare, i-ar putea atrage pe cei care s-au gândit inițial la un SUV de clasă medie. Alte argumente în acest sens: mașina are reacții prompte, dar, totuși, progresive la comenzi, iar dozarea confort/fermitate a suspensiei denotă o elaborare atentă – implicit o tușă de rafinament care depășește sesizabil specificul clasei. Trebuie să recunoaștem, există o amprentă sportivă în prestațiile lui C40 Recharge, cu stabilitatea și acuratețea dinamică presupuse de o asemenea caracteristică.
Spațiul generos în față și sistemul multimedia cu soft Google integrat favorizează o bună impresie încă din primul minut al interacțiunii cu C40 Recharge. După cum era de așteptat, pe locurile din spate se fac simțite limitele distanței de la șezut la plafon, altfel bancheta fiind bine configurată și comodă. Tot prin spațiul locurilor din spate trece și fostul tunel de cardan al platformei tehnice XC40 (pentru care mai sunt oferite sisteme de propulsie cu motoare termice de tip MHEV și PHEV). În cazul de față, spațiul său adăpostește o parte din consistentul pachet de baterii care îi asigură lui C40 Recharge Twin motor o autonomie (WLTP) de 442 km.
Unii vor considera că portbagajul de 413 litri nu are un volum convingător, dar notăm că acesta este modulabil (volumul util maxim ajunge la 1.205 l. Pe de altă parte, detaliile practice, inclusiv numeroasele elemente pentru amararea bagajelor, se vor face apreciate. Și să nu uităm că sub capota din față se găsește un al doilea portbagaj (hello, sportivele Porsche!) de 31 de litri.
În urma acestui test-drive desprindem că Volvo dorește să ofere un „bine' care să corespundă celor mai ridicate așteptări. Nu este o abordare tipică premium, deși ceea ce face Volvo poate să treacă fără probleme drept așa ceva. Diferența ține de însăși personalitatea mărcii suedeze și de modul de viață „cool' după cum este el înțeles pe la seninele latitudini nordice. În destule dintre trăsăturile de caracter ale mașinii se regăsește ideea că „venim cu o propunere generoasă, dar fără exagerări sau ruperi în figuri' – vezi, printre altele, limitarea vitezei maxime la 180 km/h. Cu alte cuvinte, simte-te bine, dar nu uita despre decență. Oarecum indecente (dacă apeși pedala cu sete) sunt doar accelerațiile și reprizele. Asta și pentru că transmisia e mereu cuplată și nu are trepte de schimbat, iar momentul motor nemaxim (graficul său e plat) este de 660 Nm! Ce spuneam – tentația momentului?
Date tehnice
Motor 2x motor electric sincron – Putere 408 CP – Cuplu 660 Nm – Transmisie Tracțiune integrală/Demultiplicare unică- L/l/h 4440/1873/1591 mm – Masă proprie 2.166 kg – Capacitate baterie 75 kWh – Portbagaj 413-1.205 + 31 (față) l – 0–100 km/h 4,7 s – Viteză max. 180 km/h – Autonomie 449 km (WLTP) – Emisii locale CO2 0 g/km – Preț de la 54.915 euro
Verdict
C40 reușește să convingă în calitate de SUV-coupe trendy. Demonstrațiile de forță de care e capabilă propulsia Twin motor se leagă bine cu ideea designului pe fondul unor condiții de călătorie deosebit de plăcute. Normal, așa ceva nu e ieftin, chiar dacă e compact.