L-am îmbrățișat pe noul VW Caddy în familia noastră preț de un weekend. Fapt de importanță majoră: am petrecut și Ziua Îndrăgostiților împreună.
Cât de romantică poate fi o escapadă la munte în weekendul cu Ziua Îndrăgostiților? Păi, depinde de situație. Dacă în ecuație au fost implicați și copiii, romantismul cuplului trece în plan secundar. Chiar și așa, asta nu înseamnă că nu ne putem manifesta un alt fel de dragoste. Noi, cei de la Auto Bild, am ajuns într-un punct în care cu greu mai putem fi cu adevărat impresionați de o mașină, mai ales când vine vorba despre un vehicul comercial.
Așadar, am plecat de vineri la drum alături de VW Caddy pentru un weekend cu familia și prietenii la Râșnov. Trebuie să recunoaștem că nu aveam exigențe deosebite față de vehiculul nostru. Totuși, pentru a petrece cât mai mult timp la volan, am ales cea mai lungă rută spre munte. Cea mai lungă rută (ca timp) s-a dovedit a fi clasicul DN1, care a început să se aglomereze teribil înainte de Câmpina. Însă nu ne-a supărat aglomerația. Așa am avut timp să parcurgem meniurile surprinzător de stufoase, dar intuitive, ale noului sistem multimedia. Îl recunoașteți de undeva? L-am mai văzut și pe noul Golf sau pe ID.3, ceea ce înseamnă că VW Caddy este la zi pe plan tehnologic.
Însă noul Caddy nu împarte doar ecranul multimedia cu Golf, ci este construit pe platforma MQB, aspect care transformă total experiența de condus cu care eram obișnuiți de la generația anterioară. După primii kilometri parcurși, vei avea impresia că ești la volanul unui hatchback extrem de rafinat, care are un șasiu bine gestionat. Să nu uităm că avem de-a face cu un vehicul comercial aici, deci aspectele prezentate se bat cap în cap. Pe hârtie, nici motorul 2.0 TDI nu reușește să impresioneze. Pentru a respecta noile norme Euro 6d-ISC-FCM, puterea oferită în gamă variază între 75 și 122 CP. Noi am avut la dispoziție motorizarea intermediară cu 102 CP. Totuși, nu trebuie să tragem concluzii pripite. Propulsorul dispune de un cuplu generos de 280 Nm, ce este disponibil de la 1500 rpm. Resursele sunt gestionate excelent prin intermediul transmisiei manuale cu șase trepte, care este etajată corect și beneficiază de o timonerie cu care nu s-ar fi făcut de râs nici măcar un model sport.
Cine s-ar fi gândit că parcurgerea serpentinelor de la Pârâul Rece ar putea fi atât de distractivă la bordul unui MPV? Farmecul VW își spune cuvântul aici. Răspunsul prompt al motorului diesel s-a mulat ca o mănușă pe șasiul care refuză să se încline în viraje, iar direcția ne-a surprins cu un răspuns rapid, pe care clar nu îl așteptam de aici.
Totuși, unde ne grăbim așa? Suntem la bordul unui people carrier, așa că atitudinea trebuie să fie relaxată.
În spatele ușilor glisante cu deschidere amplă se află trei locuri generoase unde pot fi montate două scaune de copii în stânga și în dreapta, în timp ce un adult poate ocupa locul din mijloc fără a fi lipsit de confort, însă va avea oarece probleme cu partea sonoră a tineretului.
„Of, iar s-au răsturnat bagajele în portbagaj.' Răspuns: „păi dacă n-ați luat mai multe…'. Ai fi avut probleme în a acomoda bagajele noastre chiar și într-un break de clasa medie, însă în spatele lui Caddy aveau chiar și loc de plimbare. Nu e de mirare, deoarece avem de-a face cu un spațiu de încărcare de 1.213 litri. Și dacă scoți scaunele din rândul doi, vei rămâne cu un vehicul gata pentru transport.
Sigur, selecția materialelor de la bord nu va impresiona prin lux, deoarece avem plastic tare pe majoritatea suprafețelor pe care le atingi, dar acel plastic pare că va rezista în aceeași formă până dincolo de 300.000 de kilometri.
Singurele puncte negative (minore) au fost observate la ambianță, unde sunetul vântului pătrunde în habitaclu la viteze de autostradă. Tot din punct de vedere auditiv, motorul diesel poate fi ușor gălăgios în sarcină. Dar nu-l vei conduce așa mereu.
Se pare că Ziua Îndrăgostiților nu a trecut fără a fi străpunși de săgeata lui Cupidon. Da, ne-am îndrăgostit lulea de noul Caddy și nu ne putem imagina decât faptul că reprezintă un etalon al clasei din care face parte.
Date tehnice
Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1968 cmc – Putere max. 102 CP între 2750 și 4400 rpm – Cuplu max. 280 Nm între 1500 și 2500 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu 6 tr. – L/l/h 4500/1855/1798 mm – Masă proprie 1.580 kg – Portbagaj 1.213-2.556 l – 0–100 km/h 13,5 s – Viteză max. 175 km/h – Consum 4,8 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 126 g/km – Preț de la 24.331 de euro (TVA inclusă)
Verdict
Iată că te poți îndrăgosti până peste cap și de un MPV. Noul VW Caddy impresionează, îndeosebi prin experiența de conducere, prin oferta generoasă de spațiu, dar și prin tehnologia împrumutată de la fratele mai mic, Golf 8.