Deși VW ne prezintă acest vehicul drept Concept, putem fi aproape siguri că versiunea de serie a lui Volkswagen California va arată exact la fel atunci când va fi pusă în vânzare către clienți în 2024. Modelul a fost dezvăluit în premieră mondială la Salonul Caravanelor din Dusseldorf și îmbină mai multe caracteristici noi cu spiritul clasic de aventură pe care VW îl are în ADN de mai mult de 60 de ani.
De această dată VW California va fi bazat pe modelul dedicat persoanelor VW Multivan, decât pe vehiculul comercial Transporter, așa cum era până acum. Utilizarea platformei MQB aduce după sine multiple îmbunătățiri, mai ales când vine vorba de experiența din spatele volanului. De asemenea, acest pas înainte le permite inginerilor să integreze sistemele de propulsie moderne, inclusiv o motorizare dedicată plug-in hybrid.
În esență, viitorul VW California va fi mai lung și mai lat decât actualul modelul T6.1 pe care îl va înlocui, ceea ce se traduce automat cu mai mult spațiu la interior. Totuși, cel mai interesant aspect vine de la faptul că Multivan aduce două uși laterale glisante pe lateral încă din echiparea standard, ceea ce înseamnă că și noul California va prelua această funție.
Cele două uși glisante asigură o experiență de camping mai aerisită, care se completează cu cele două copertine (de vânt sau de soare) cu care mașina vine dotată (pe stânga și pe dreapta).
Evident, bucătăria din spate își face din nou apariția, însă, din pricina elementului de ușă glisantă pe ambele părți, bucătăria a primit o secțiune extensibilă pentru a permite accesul la chiuvetă și la plita cu gaz atunci când mașina este parcată. Aici veți putea găsi și un frigider, iar plita va putea fi accesată atât de la interiorul, cât și de la exteriorul vehiculului, pentru o sesiune de gătit sub stele.
Asemenea modelelor California anterioare, și conceptul T7 are un acoperiș tip evantai care se transformă în dormitor. Pe lângă patul dublu, aici veți găsi iluminare LED, prize USB-C și ferestre panoramice din plasă.
La „parter”, locurile din spate se pot transforma în cadru de pat pentru a permite utilizarea saltelei incluse. Spre deosebire de generația anterioară, bancheta a fost înlocuită cu scaune individuale, fapt ce mărește posibilitățile de adaptare a habitaclului.
Dacă nu se folosește patul din zona inferioară, California se poate transforma într-o zonă de lounge, completată de o masă. Aceeași masă poate fi folosită și la exterior, alături de scaunele din aluminiu care vin cu spătare înalte pentru confort sporit. Întregul pachet de funcții al mașinii este controlat cu ajutorul unei tablete dispuse în bucătărie.
Dacă optați pentru o motorizare PHEV, puteți folosi acumulatorul mașinii pentru a alimenta dispozitivele de 12 V. Acest lucru deschide posibilitatea utilizării mașinii și în locurile de campare care nu vin cu soluții de conectare la priză.
Versiunea Concept vine și cu un duș în aer liber. Există și o lumină de camping portabilă, iar spațiile inteligente de la interior permit chiar și depozitarea condimentelor în condiții de siguranță în timpul mersului.
Cum era de așteptat, VW vorbește deschis despre acest vehicul concept ca fiind aproape de versiunea de producție, iar versiunea de serie va fi disponibilă începând de anul viitor. Ca și în cazul ultimelor generații, California va fi construit în totalitate de Volkswagen, cu toate standardele de calitate așteptate.