Cum ar fi arătat astăzi lumea automobilistică dacă pe piață nu ar fi existat BMW-urile? Puțini sunt cei care știu că BMW a ajuns producător de mașini pentru că Germania a ieșit învinsă din Primul Război Mondial.
În 1913 a fost fondată de Karl Rapp, firma „Rapp Motorenwerke GmbH’, precursor al BMW. Inițial, aceasta era o uzină de fabricare de motoare. În tânăra firmă, inginerul Max Fritz a inventat 1917 motorul de avion cu supracomprimare, motor care putea să urce la înălțimi mai mari. Construcția motorului fiind foarte bună, compania a semnat un contract cu armata Regatului Prusiei pentru construirea a 2.000 de motoare de tip V12
La sfârșitul primului război mondial și instaurarea Tratatului de la Versailles părea că a venit sfârșitul companiei BMW (motorul fiind singurul produs), pentru că Germaniei i-a fost interzis cinci ani să mai producă motoare de avioane.
BMW a produs la început motociclete
După acest tratat, afaceristul Gustav Otto, cel în posesia căruia a intrat uzina, și-a închis fabrica de avioane, iar BMW a trecut la producția de materiale rulante pentru căi ferate, specializându-se în producția de frâne.
În anul 1923 inginerii Max Friz și Martin Stolle au creat prima motocicletă BMW R 32. În 1928, BMW a achiziționat fabrica de mașini Farzeugfabrik Eisenach AG, un producător Dixi, și așa a devenit producător de automobile. La 22 martie 1929, BMW produce primul autoturism în serie, modelul BMW 3/15 DA 2.
Puțini sunt cei care știu că logo-ul actual al celor de la BMW este un tribut adus legăturii companiei cu lumea aviației.