Industria automobilistică din România este vastă. Din păcate, multe dintre automobilele mioritice nu au fost produse în număr mare și cu trecerea timpului au fost date uitării. Iată câteva dintre mașinile ce își au locul în cartea de istorie automobilistică din România:
Dumitru Vasescu este primul român care a construit un automobil. În anul 1880, acesta a conceput o mașină cu aburi care a circulat pe străzile Parisului. Automobilul cu pricina a ajuns în țara noastră în 1906 și nu se știe ce s-a întâmplat cu el ulterior.
Inventatorul Aurel Persu și-a pus și el amprenta asupra industriei automobilistice și a dat viață în 1921 unui vehicul aerodinamic cu roțile integrate în caroserie ce-i purta numele. Mașina are forma unei picături și se regăsește astăzi în cadrul Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida din Bucuresti.
Malaxa a fost prima mașină 100% românească. Autovehicului era fabricat la Reșița în 1945 în fabricile industriașului Nicolae Malaxa, imediat după sfârșitul celui de-al doilea război mondial. La automobil au lucrat și tehnicieni de la IAR Braşov, prima fabrică de avioane din România. Masina avea un motor cu 3 cilindri in stea, cu racire fortata cu aer, capabil sa dezvolte 30 cp.
În anii ’50 un inginer pe nume Nicolae Lucaci a realizat automobilul Rodica, ce purta numele fetiței sale. Automobilul avea doua locuri si motor pozitionat frontal, un motor de 13 CP de conceptie proprie a aceluiasi inginer. Nu se cunoaște starea actuală a automobilului.
În 1958, Oszkar Beke a conceput un microcar care împrumutase motorul de la motocicleta nemțească Zundapp. Oszkar Beke a realizat caroseria complet manual, iar mașina era futuristică pentru acea perioadă. De asemenea, nu se știe ce s-a întâmplat ulterior cu ea.
Sursă: 4tuning.ro