Producătorul olandez de mașini în serie limitată Donkervoort a împlinit 70 de ani, motiv pentru care a prezentat noul său model: D8 GTO-JD70.
Citește și:
Cele mai exotice mașini abandonate în București, de la Lotus la Maserati
Care sunt mașinile second hand preferate de români
Nu auzim în fiecare zi de Donkervoort, producătorul olandez de mașini exotice, însă acum avem două motive puternice pentru a-i acorda toată atenția. Unul dintre ele este că tocmai a împlinit 70 de ani – șapte decenii în care au cizelat și evoluat șasiul care i-a consacrat. Al doilea motiv este în strânsă legătură cu primul: au hotărât să aniverseze această cifră rotundă cu un nou model, cel mai performant pe care Donkervoort l-a creat în toată istoria sa.
Pe numele său complet D8 GTO-JD70, acesta este o evoluție (cum altcumva?) a modelului D8 GTO, doar că a fost îmbunătățit din toate punctele de vedere. Rezultatul este o mașină care poate face față unor forțe laterale mai mari de 2G, fără să necesite anvelope dedicate strict utilizării pe circuit.
D8 GTO-JD70 (unde JD sunt inițialele fondatorului, Joop Donkervoort) are sub capotă un motor cu cinci cilindri în linie, de 2,5 litri, de proveniență Audi. Puterea acestuia este de 420 CP și 520 Nm, transmisă roților spate printr-o cutie manuală cu cinci trepte. Puntea spate se bucură de un diferențial cu alunecare limiată, pentru a eficientiza modul în care puterea ajunge pe asfalt.
Pe lista de dotări sunt incluse și barele anti-ruliu ajustabile individual pe fiecare roată, alături de un set de amortizoare cu trei trepte de reglaj. Folosirea fibrei de carbon pentru elementele caroseriei a scăzut masa totală a mașinii până la circa 700 de kilograme. Producătorul nu a publicat cifrele de performanță, însă elementele ecuației putere/masă ne dau un indiciu elocvent despre ce poate să facă această exotică.
Producția modelului aniversar va fi limitată la 70 de unități. Prețul de achiziție este de 182.000 de dolari.