Vă mai aduceți aminte de sistemele audio oferite de constructori în anii ’80 și ’90? De multe ori erau compuse dintr-un radiocasetofon și două difuzoare 2×10 wați.
5 echipamente și scule care nu trebuie să lipsească din garajul tău
Dacă voiai mai mult, trebuia să cauți un specialist sau să te apuci să-ți montezi singur un sistem alternativ. Astăzi, această soluție este de neimaginat. Avem fibră optică și multe alte tehnologii disponibile integrate.
Faruri: schimbă acum becurile pentru o vizibilitate perfectă!
Totodată, producătorii au început să ofere difuzoare capabile să satisfacă și urechile melomanilor, de la furnizori faimoși pentru produsele lor, precum Harman Kardon, Bose, Bang&Olufsen, Burmester și alții. Dar ce faci dacă sistemul scump primit pe mașina ta nu sună bine deloc?
Cum să repari geamurile electrice la un VW Golf IV
Sau dacă mașina cumpărată la mâna a doua nu are un sistem audio? Ce trebuie să faci este să cauți un specialist în sisteme audio pentru mașină. Pot fi realizate comenzi de 5.000 de euro, variante există. Totuși, cu maximum 1.000 de euro – care oricum este un preț destul de mare – poate fi obținut un sistem audio de calitate, așa cum vom arăta mai jos.
Cum accesezi meniul secret la un VW Passat B7?
Avem un VW Passat cu sistemul audio standard. În acest caz, unitatea de bază și difuzoarele rămân cele originale. Specialistul va adăuga un amplificator și un subwoofer autovehiculului, acestea vor fi integrate perfect, iar noile adăugări vor fi acordate la sistemul audio original pentru o calitate înaltă a sunetului. Prețul total: 948 de euro.
Îngrijirea masinii: 4 metode neobișnuite de a prelungi viața automobilului tău
Lăsăm trei trecători să evalueze rezultatul. Aceleași cântece, întâi în Volkswagen Passat cu sistemul standard scump de 1.325 de euro, apoi în mașina echipată cu varianta aftermarket. Verdictul este acordat în unanimitate: sistemul aftermarket câștigă. „Este ca și cum solistul este chiar în fața ta' sau „În comparație, sistemul scump sună ca un radio din bucătărie' – acestea sunt doar două dintre comentariile pozitive.
Cum e posibil așa ceva?
Specialistul Denis Hennings ne explică: „Constructorul a instalat foarte multe difuzoare, dar prezența lor în număr mare nu garantează un sunet de calitate. Este nevoie doar de cinci difuzoare. Secretul este în reglaj'.
Folia auto lichidă – Lupu-și schimbă părul
Exact aici este controlul restrâns de către producători. Pentru a crea un efect audio plăcut în urechea umană este nevoie de un reglaj fin. Faptul că un sistem are o calitate mai slabă nu este observat de majoritatea șoferilor până când nu testează un sistem configurat manual.
Cele 2 reguli suplimentare pe care orice șofer începător trebuie să le respecte
Hennings: „În primul rând, las clienții să testeze sistemele timp de două săptămâni, până când ne întâlnim și configurăm intensiv sistemul împreună'. La mașinile noi se folosește un laptop pentru reglaj, însă principiul de funcționare este același.