Dupa Micra, care nu s-a bucurat de prea mult succes in Europa, Nissan pune capat unei perioade indelungate de apatie, prin lansarea noului Note. Acesta va da startul unei ofensive indelung asteptate din partea producatorului japonez, care va include si un nou model de clasa compacta (Almera?) pentru a repozitiona Nissan in elita producatorilor de automobile.
Japonezii si-au pregatit cu atentie monovolumul de clasa mica, probabil studiind indelung noile aparitii, ca Ford B-Max sau Opel Meriva. Nu adopta insa niciun sistem extravagant de deschidere a portierelor. Din punctul de vedere al designului, Note se prezinta insa foarte bine, ramanand fidel liniilor trasate de conceptul Invitation. Acesta a fost prezentat cu un an in urma la Geneva, locul in care si Note isi va face debutul.
In materie de tehnologie, Note introduce in clasa mica tehnologii mai putin obisnuite in acest segment, ca Arrownd View Monitor si Safety Shield. Acesta include sisteme de asistenta, ca monitorizarea unghiului mort, asistent de banda si monitorizarea obiectelor in miscare. Acesta din urma nu este un sistem radar de avitare a masinilor si a pietonilor, dupa cum suna, dar ajuta in aceasta directie, prin monitorizarea partii din spate a masinii in timpul manevrelor cu spatele si alertand soferul in momentul in care, spre exemplu, un copil se apropie de masina.
Trei unitati propulsoare vor contribui la succesul lui Note. Pe frontul diesel, incercatul dCi de 1,5 litri/90 CP al Aliantei Renault Nissan nu mai are nevoie de prezentare. Unitatile pe benzina au trei cilndri si cilindreea de 1,2 litri, dezvoltand 80 CP in varianta aspirata si 98 CP in versiunea cu supraalimentare. Aceasta din urma benedficiaza de un sistem de injectie directa, reusind un consum de combustibil de numai 4,3 l/100 km, cu 0,4 l mai putin decat varianta aspirata.
Nissan promite un nivel ridicat de placere a condusului si dinamica, in acord cu asteptarile clientilor europeni de la un model de clasa mica. In cazul motorizarii turbo pe benzina, trenul de rulare beneficiaza de o configuratie ceva mai sportiva, care sa sublinieze caracterul dinamic al motorului.