VW Phideon este un model de clasă mare care se va produce și comercializa în China. Cu toate acestea, prezentarea sa în cadrul Salonului de la Geneva relevă importanța acestuia pentru piața europeană. Iată de ce.
Nu este un secret că nava amiral a VW, Phaeton, nu mai este nici la prima tinerețe, nici în cea mai bună relație cu piața, fie că vorbim de Europa sau de alte continente. Volkswagen a lăsat să se înțeleagă că lucrează la un înlocuitor care, în contextul scandalului dieselgate, ar putea avea un sistem electric de propulsie. Până atunci, însă, VW ne oferă imaginea viitorului prin intermediul modelului destinat pieței chineze.
VW Phideon a fost dezvoltat în Germania, în strânsă cooperare cu partenerul să chinez SAIC. Are o lungime de 5,05 metri, iar germanii vorbesc de proporții sportive, cu o lățime de 1,87 metri și o ânălțime de 1,48 metri. În China, VW Phideon va fi poziționat deasupra modelelor curente Passat și Magotan, vânzările începând în această vară.
Dar care este legătura cu piața europeană? În primul rând, Phideon este primul model VW realizat pe noua platformă modulară cu motor longitudinal (MLB). În al doilea, rând, după cum subliniază germanii, Phideon redefinește designul modelelor premium Volkswagen. Din aceste puncte de vedere, este clar că Phideon va marca destinul succesorului lui Phaeton, indiferent de ce nume va purta acesta.
Modelul prezentat la Geneva este motorizat de o unitate V6 TSI de 3,0 litri, care dezvoltă 300 CP, puterea fiiund transmisă la toate cele patru roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală 4MOTION standard. Pe piața chineză va fi disponibilă și o versiune cu tracțiune față, motorizată de o unitate TSI cu patru cilindri, de 2,0 litri.