Ieri v-am povestit despre aventura noastra care a pornit din Bucuresti si care, in prima zi, s-a incheiat la Viena. Astazi continuam povestea „Corsa de la Paris” cu ziua 2 in care dis-de-dimineata ne-am imbarcat in al nostru Opel Astra Sedan si am pornit catre Paris.
Austria a continuat sa ne ofere autotrazi in lucru si cu un asflat care lasa de dorit, iar ceata a avut si ea un cuvant greu de spus pe parcursul kilometrilor rulati aici. Inainte sa parasim tara care ne-a oferit gazduire pentru o noapte, am luat o mica pauza pentru a face un scurt calcul. In cei 240 de kilometri parcursi pe austostrazile Austriei, Astra Sedan a inghitit 4,9 litri la suta in conditiile in care am avut o viteza medie de 104 km/h.
De cum intram in Germania, Alin isi manifesta cu ardoare dorinta sa traiasca „visul Autobahn”. Din pacate pentru el, germanii lucreaza de zor, iar ambuteiajele nu mai contenesc. Desi credeam ca tara natala a lui Astra Sedan ne va oferi o gura de aer in ceea ce priveste timpul de deplasare, lucrurile au stat exact pe dos. Zonele in care nu erai nevoit sa mergi bara la bara fie aveau limita de viteza de 120 km/h, fie erau pline de TIR-uri care misunau catre toate colturile tarii. Astfel, visul Autobahn-ului a devenit un mit fals, cel putin pentru moment. Singurele clipe cand nu ne-am simtit singuri au fost cele in care depaseam platforme incarcate cu modele Dacia. Si credeti-ne, nu au fost putine la numar.
De cum treci in Franta, lucrurile se schimba radical. O sosea lina serpuieste usor catre capitala. Singurele intreruperi apar in zonele unde esti nevoit sa platesti taxa de autostrada, o taxa perfect justificata din punctul nostru de vedere, tinand cont ca soseaua de viteza arata impecabil din orice unghi o privesti.
Ajunsi la Paris, i-am urat inca o data noapte buna lui Astra Sedan, care pe tot parcursul celor 2.413 kilometri ne-a „taxat” cu un consum de 5,6 litri la suta de kilometri, obtinut cu o viteza medie de 84,7 km/h. Dis-de-dimineata plecam la intalnirea cu Opel Corsa.