Desi ampatamentul de 2,6 m a ramas neschimbat, a doua generatie Auris are un gabarit usor mai generos, lungimea fiind majorata cu 3 cm, pana la 4,27 m, in timp ce inaltimea a scazut cu 5,5 cm (1,46 m), iar latimea de 1,76 m nu a suferit niciun fel de modificari. Greutatea a scazut in medie cu 40 kg, iar rigiditatea torsionala a crescut cu 10 procente.
In ciuda zvonurilor, noul model nu a renuntat la motoarele aspirate pe benzina, fiind disponibile in continuare aceleasi motorizari de 1,33 si 1,6 litri preluate de la actuala generatie. La start vor fi oferite si doua dieseluri de 1,4 si 2 litri, motoarele de origine BMW urmand sa fie lansate ulterior. Noua versiune hybrida preia sistemul de propulsie de la Prius (motor termic, motor electric si cutie CVT) cu o putere totala de 136 CP. Astfel, tranzitia catre bateriile Li-Ion de ultima generatie nu a mai avut loc, insa noua pozitionare a acestora sub bancheta din spate genereaza un spatiu mult mai generos pentru pasageri. Si portbagajul va fi mult mai incapator, volumul de incarcare fiind de 360 litri.
Toyota a confirmat adoptarea unei suspensii spate independente, insa nu este clar daca toate versiunile de motorizare vor beneficia de serviciile acesteia. Noul Auris va fi produs in Marea Britanie, la Derbyshire, iar debutul comercial va avea loc in ianuarie.