Audi A5: Bucuria celor cu vocație de călători

Adresându-se rafinat clasei medii, Audi A5 (F5) se concentrează pe imagine și design. În prezent, este disponibil la mâna a doua pentru mai puțin de 20.000 de euro. Am testat un exemplar cu motorizare 2.0 TDI fabricat în 2017 cu 138.784 de kilometri la bord. Prețul cerut în Germania: 18.780 de euro.

Când mașinile companiei sunt retrase din serviciu, sufletul șoferilor cumpătați se umple de bucurie. Motivul este simplu: dacă sunteți dispuși să trăiți cu un kilometraj ridicat, prețul multor mașini care au fost anterior modele de elită îl găsiți la nivelul unei mașini compacte.

Un bun exemplu în acest sens este acest Audi A5 Sportback în respectabila culoare metalizată „marathon', de la Autohus din Gyhum/Bockel (lângă Bremen). În urmă cu șase ani, această berlină coupé sportivă costa 43 560 de euro, cu un nivel moderat de dotări suplimentare. Acum, aspectul vizual arată în continuare elegant, dar după 138 784 de kilometri, prețul a ajuns la doar 18.780 euro, un preț popular.

Alternativa mai elegantă la berlina Audi A4, apropiată din punct de vedere tehnic. A doua generație a modelului Audi A5 (F5) a fost livrată începând cu primăvara anului 2017. Impresia de calitate a caroseriei cu patru uși a lui A5 Sportback este încă pozitivă chiar și după șase ani. Când vine vorba de manoperă și de alegerea materialelor, marca din Ingolstadt poate fi cu greu depășită.

Cu linia joasă a acoperișului și geamurile laterale fără ramă, forma caroseriei amintește de un coupé cu patru uși. Cu toate acestea, toate cele patru locuri sunt relativ confortabile.  Hayonul mare are o mare valoare practică: se deschide larg, facilitând încărcarea compartimentului portbagajului.  Alternativ, Audi a oferit A5 și ca un coupé cu două uși și o decapotabilă. În toamna anului 2019 a urmat o revizuire subtilă a modelului, cu actualizări tehnice și o mască frontală vizibil modificată.

O mare varietate de motoare, transmisii și echipamente. Tehnologia de reducere a emisiilor la nivelul Euro 6 este, în general, standard.  Modelul 2.0 TDI (35 TDI de la sfârșitul anului 2018) cu 150 CP pe care l-am condus este bine izolat și are un punctaj foarte bun în ceea ce privește consumul. În etapele ulterioare de dezvoltare (2.0 TDI; 40 TDI), același motor de bază livrează până la 204 CP.

Desigur, nu trebuie să vă așteptați la o dinamică asemănătoare cu cea a unei mașini sport, dar motorul este mai mult decât adecvat pentru utilizarea zilnică. Motorul turbo pe benzină de doi litri (EA888) cu turație mai mare are mai multă forță. A reușit să își țină sub control problemele de lungă durată legate de consumul de ulei și livrează între 150 și 265 CP, în funcție de configurație.  Modelul g-tron pe gaz natural cu 170 CP, care este disponibil din 2016 până în primăvara anului 2023, este exotic.

Motorul 3.0 TDI (45 și 50 TDI; de la 218 la 286 CP) este robust, rafinat și economic în același timp. Audi a luat în considerare și vârful societății de performanță: ca toate modelele Audi mai puternice, S6 se bazează pe tracțiunea integrală quattro. În funcție de anul modelului, acesta livrează o putere diesel consistentă de la 341 la 354 CP. Alternativa este un motor pe benzină S5 TFSI de 3 litri cu 354 CP. RS 5 cu un motor V6 biturbo de 450 CP este un model cu adevărat deosebit: sprintează până la 100 km/h în 3,9 secunde și rulează până la 290 km/h ca un model de competiție.

Opțiunile de echipare sunt la fel de diverse: Audi a oferit liniile Sport și Design, precum și pachetul sportiv S-Line și Audi Design Selection în plus față de modelul de bază.  Jantele mari, scaunele din piele, accentele din fibră de carbon real, tapițeria Alcantara și finisajele cu lac de pian fac din A5 un model exclusivist și adesea foarte scump.

 

CUM SE CONDUCE 

A5 este o mașină foarte plăcută pe distanțe lungi. În ciuda kilometrajului și a rulmenților de punte nu întotdeauna lipsiți de probleme, exemplarul nostru rulează fără să zdrăngăne, dar discurile de frână uzate freacă. Manevrabilitatea și rezervele dinamice au de suferit din cauza concepției cu tracțiune față. Conceptul de tracțiune quattro este cel mai plăcut.

 

CE CREEAZĂ PROBLEME

Audi oferă o garanție de doi ani pentru autovehicule noi din fabrică (care poate fi prelungită opțional), precum și o garanție de trei ani pentru vopsea și de doisprezece ani împotriva pătrunderii ruginii. Cu o îngrijire neîntreruptă, un kilometraj de peste 200 000 de kilometri nu prezintă probleme. Axele nu sunt conservate în mod optim. Verificați istoricul întreținerii și atenție la trucarea kilometrajului!

 

DEFECTE TIPICE

Frâne: Discurile de frână uzate sunt cu siguranță o problemă, dar nu mai frecvent decât durata medie de viață.

Motor: Injectoarele și sistemul EGR pot deveni problematice la un rulaj mare de kilometri.

Tapițerie sensibilă: Tapițeria din țesătură de culoare deschisă este predispusă la pete inestetice. Dar un profesionist le poate elimina.

Degradare frontală: Deteriorările de vopsea de pe șorțul față și capotă sunt tipice pentru daunele provocate de așchiile de piatră de-a lungul kilometrilor parcurși pe autostradă.

 

Verdict

Este frumos, solid și poate fi destul de puternic. Audi A5 reușește să mențină echilibrul între rațiune și emoție. Din păcate, rămâne scump la cumpărare și întreținere.

Adaugă un comentariu