BMW X3 de la 8.000 de euro: Probleme cu arcurile

Problemele cu suspensia sunt in traditia BMW – dar astea nu sunt singurele puncte slabe ale lui X3.

Introducerea lui X3, la sfarsitul lui 2003, a adus un val de probleme pentru BMW. Nu din punct de vedere economic, dar suspensia noului model era una dintre cele mai rigide din gama bavarezilor. Asta aduce timpi rapizi pe circuit, dar si frustrari nenumarate pentru clientii preocupati de confort.

Nici in interior lucrurile nu sunt mai relaxate, plasticele ieftine isi aratau uzura dupa doar cativa ani. Cand au inceput vanzarile, in 2004, doar doua motorizari au fost disponibile, ambele de 3,0 litri, cu sase cilindri in linie: una pe benzina, de 231 CP, si un diesel, de 204 CP. Alte motorizari au aparut ulterior, ca popularul diesel de 2,0 litri/150 CP (60 la suta din ponderea vanzarilor), care a fost introdus in toamna lui 2004. Aproximativ o treime dintre X3 au fost 3.0d, in timp ce 9% din cumparatori au optat pentru versiunea bi-turbo 3.0sd de 286 CP.

Cat despre motorizarile pe benzina (cu puteri intre 150 si 272 CP), acestea au variat intre 7% si 9% din vanzari, jumatate fiind acaparate de motorizarea 2.5si.

Dotari: airbagurile frontale, laterale si cortina, ca si sistemul ESP sunt standard, la fel si aerul condi-

tionat. Un filtru de particule la diesel nu a existat pana in septembrie 2005.

Un an mai tarziu, primul facelift a adus o suspensie ceva mai confortabila si un interior imbunatatit. Peste 12 luni, BMW a luat decizia controversata a inlocuirii robustului motor diesel de 2,0 litri din familia M47 – in locul acestuia au fost introduse unitatile N47 (143 CP si 177 CP). Particularitatea acestora, o ciudatenie tehnica, era lantul de distributie amplasat pe partea volantei. Din aceasta cauza, pentru inlocuire trebuia demontat complet motorul. Situatiile nu erau rare, pentru ca lan-

turile de distributie (erau doua) au fost unul dintre punctele slabe ale acestor motoare. Operatia era normata cu 15 ore de manopera – un adevarat dezastru financiar pentru clientii lui X3.

image004Exemplul concret
MASINA NOASTRA de test este una dintre primele serii, fiind inmatriculata in septembrie 2004, are 94.000 de kilometri la bord si uimeste prin configuratia neobisnuita. Motor puternic de 3,0 litri diesel, dar cutie manuala. In interior, blasfemie: tapiterie din vinilin. Materialul botezat de BMW „Sensatec era intr-adevar lavabil, dar in timp avea tendinta sa se crape. Din fericire, masina este dotata cu scaune incalzite, pentru ca fundurile sa nu inghete iarna pe suprafata de plastic rece a pernelor.
PROBA CONDUCERII La prima impresie, puternicul motor diesel toarce satisfacut, sistemele electrice, directia si ambreiajul functioneaza ireprosabil, asa cum este de asteptat de la un BMW. Doar anvelopele din cauciuc intarit si crapat (sunt cele originale, din 2004) suna enervant pe asfalt. Sub capota avem insa un soc: motorul are scurgeri importante de ulei, trenul de rulare si prinderile de caroserie in partea din spate sunt acoperite de un strat consistent de rugina. Discurile de frana se afla, de asemenea, la limita uzurii fizice. Cat despre arcurile din spate, acestea au fost inlocuite recent – un avantaj minor. Caroseria are, in plus, foarte putine zgarieturi.
PAREREA NOASTRA Masina sta de o vesnicie la dealer, dar acesta nu pare deloc dispus sa negocieze pretul. Pentru client, asta inseamna: mai cauta, pentru ca un astfel de X3 prost intretinut te poate costa mai tarziu cat nu face.

image003Asta nu ne-a placut
Cele mai multe probleme au fost la diesel: supapele de recirculare a gazelor si cele de admisie se colmateaza, racordurile flexibile ale evacuarii se rup, injectoarele se uzeaza repede si turbina pica adesea. La 3.0d au fost chiar probleme cu pale ale turbinei care au patruns in motor, distrugandu-l. De asemenea, fiti atenti la modelele cu chip tuning, care pot avea probleme cu volanta cu masa dubla si convertorul de cuplu al cutiei automate. Alte probleme des intalnite: patrunderea apei in elementele etanse ale sistemului electric, bratele sensibile ale suspensiei, frana de mana.

image010PRINDEREA TIRANTULUI de la puntea fata bate, exista solutii aftermarket de la Meyle.

 

image009SCURGERILE DE ULEI  afecteaza toate motorizarile, in special in zona distributiei. La diesel si la intercooler.

 

image008

CUTIA DE TRANSFER poate vibra la acceleratii, de obicei se rezolva printr-un schimb de ulei.

 

image012ACOPERISUL PANORAMIC aproape garantat va genera zgomote nedorite, defectiuni si chiar infiltratii ale apei.

 

image013OXIDAREA BARELOR DE ACOPERIS este normala, pentru remediere trebuie demontate si resablate.

 

image007SUPORTII PUNTII SPATE ruginesc, tirantii bat, iar diferentialul scoate adesea sunete ascutite.

 

Verdict
Cu o suspensie rigida, ocupantii sunt zguduiti bine pe denivelarile drumurilor (asta cand arcurile nu se rup cu totul pe spate). La acesti bani, se gasesc pe piata SUV-uri compacte mai bune.

Adaugă un comentariu