Cea de-a doua generație BMW X5 e căutată pe piața de ocazie. În Germania, restricțiile iminente de acces urban determină scăderea prețurilor. Oare merită un BMW X5 de la 15.000 de euro?
Călătoria seriei X5 a început mai de mult și a ajuns nesperat de departe. BMW și-a lansat primele SUV-uri în 1999. Acestea nu aveau gamă redusă de viteze și nici suspensie cu punți rigide (soluții avantajoase în offroad, dar inutile și greoaie pe drum), în schimb scoteau cronometrări foarte bune pe circuitul Nürburgring.
Lumea a fost oarecum consternată ca primă impresie, însă a apreciat calitățile dinamice și habitaclul primitor, bine finisat, al automobilului. Ca urmare, vânzările SUV-ului BMW lipsit de vocație offroad au evoluat amețitor. În zilele noastre, cea de-a patra generație și-a început deja cariera. Posibilitățile sale de dotare și caracterul premium duc la prețuri în euro cu șase cifre.
Bineînțeles, generația precedentă (cod de proiect E70) a ieșit din vogă și a intrat pe panta vertiginoasă a deprecierii. Fabricația acesteia a demarat în 2006 în uzina americană a mărcii. Diferența de rafinament și prestații între acest model și cel dinaintea sa este notabilă. Oferta de motorizări a fost largă, mergând de la versiunea 3.0si de 272 CP și până la puternicul X5 M, de 555 CP.
Pe partea diesel, toate variantele mizau pe același propulsor de 3,0 litri cu 6 cilindri în linie. În funcție de variantă, acesta a oferit între 235 și 381 CP. Motorizările cu benzină înregistrează în mod normal consumuri de peste 15 l/100 km, dar dieselurile se mulțumesc și cu aproximativ 10 l/100 km, mai ales dacă sunt conduse în manieră moderată.
Rămâne de văzut dacă ele vor intra în viitor sub incidența vreunor restricționări de trafic. Fiind vorba despre specificații antipoluare Euro 5, E70 este expus la așa ceva. Pe de altă parte, cine nu locuiește în mediul urban s-ar putea bucura multă vreme de acest SUV premium. Automobilul acoperă cu ușurință un rulaj de 300.000 km și nici nu ruginește.
Oricum, ar fi de preferat ca drumurile din zona cumpărătorului să fie asfaltate, deoarece sportivitatea a avut prioritate în fața confortului la rulare în conceptul suspensiei. Cu cât jantele sunt mai mari (eventual, de 20 de inchi), cu atât mai recomandabilă devine rularea preponderentă pe asfalt – de bună calitate, dacă s-ar putea. În cazul suspensiei sportive M, sesiunile de softroad nu mai au nimic atractiv.
Citește și…
Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică
Skoda Kodiaq RS debutează în România
Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an
Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite
Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni
Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra
Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut
Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe
Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească
Chiar și tehnica solidă necesită atenție
În vehiculele 4×4 cu aptitudini offroad reale, simți pe pielea ta cât de greu se înaintează pe teren. Dar X5 nu gustă așa ceva. E atât de lipsit de specific offroad, încât e greu de imaginat că ar vrea cineva să-l ducă acolo. Autostrada este teritoriul său predilect, iar jocul în articulații este cel mai frecvent simptom de bătrânețe. De preferat, alegeți o mașină cu istoric de service complet.
Motor și cutie de viteze Intervalele de revizie recomandate de uzină sunt prea lungi. Uleiul motorului ar trebui să fie schimbat la fiecare 15.000 de kilometri rulați, iar al cutiei, la 100.000 km.
Pneuri și jante Versiunile dotate cu pneuri de joasă secțiune sunt mai predispuse la deteriorarea acestora și a jantelor din aliaj ușor.
Pavilion panoramic Șinele trebuie unse, ca deschiderea să fie cursivă. Altfel, reparațiile sunt scumpe.
Frâne Pentru că masa mașinii e de aproximativ două tone, acestea se uzează destul de rapid.
Verdict
Întreținere scumpă, restricții de trafic la orizont și confort de rulare nu prea convingător (pentru un SUV). Prețurile sunt tentante, dar preferabil ar fi să locuiești într-o zonă non-urbană civilizată pentru a aprecia tot ce are X5 de oferit.
prea putine informati pentru a spune daca suma de 15000 euro, merita sau nu… ce rulaj are? cati propietari? unde s-a fecut service-ul si intretinerea?… in general sunt aduse din Germania cu rulaj peste 250 000 m, nu se stie real cati sunt in realitate, nu se stie daca reviziile au fost facute la BMW sau in alte parti…si multe altele. Un E70, cu un rulaj de150 mii km real, un singur propietar,service numai la BMW cu piese oroginale -nu se vinde sub 22-24 mii euro