Succesorul este deja în showroomuri, astfel că nobilul Benz e acum accesibil. Cât de bună este o Clasa C la preț de Dacia?
Mercedes Clasa A și Clasa B – ei, bine: sunt mașini bune, dar au tracțiune față. Fanii adevărați ai mărcii cu stea în trei colțuri nu vor așa ceva. Pentru ei, un Mercedes adevărat are propulsie pe puntea spate, iar acest deziderat este îndeplinit doar începând de la Clasa C. Care a ajuns deja la a cincea versiune (W 205) pe piață, dacă numărăm și bătrânul 190 (W 201) din 1982. Încă un motiv în plus să fim atenți la ofertele de pe piața de mașini rulate pentru generația anterioară, cunoscută intern sub numele de cod W 204 . Pentru că e ieftină!
Mercedes Clasa C: Exemplarul de test
Pe site-urile de mașini second-hand găsim un break reprezentativ de la sfârșitul lui 2008: 220 CDI cu transmisie automată și pachet de flote: navigație, cruise control, radio CD, scaune încălzite. Kilometrajul indică aproape 175.000 km. Prea mult, spuneți? Nonsens! În testul de anduranță Auto Bild, un sedan din această generație (vezi coloana din dreapta) se apropie de 400.000 de kilometri fără probleme. Din această cauză, rulajul acestui 220 CDI nu ne sperie deloc. Chiar dacă ultima revizie înregistrată în cartea tehnică a fost făcută în 2012. Asta înseamnă că o revizie majoră trebuie făcută, care costă cel puțin 500 de euro. Dealerul este înțelegător și decide să ne ofere această revizie gratuit. Clasa C a noastră datează cu mult înainte de lansarea versiunii extensiv revizuite, care a ieșit de pe linia de produc ție începând cu martie 2011.
Mercedes Clasa C: Proba conducerii
Dezavantaj: în interior, materialele sunt nedemne de steaua în trei colțuri. Acest aspect este deja evident pe consola centrală. Aici, grundul se vede deja de sub stratul de vopsea fină. Dar altfel? Perfect. Marginile tapițeriei de pe scaune nu au nicio urmă de utilizare, practic arată ca noi. În timpul probei, această Clasa C se dovedește la fel de silențioasă ca un studio de înregistrări. Nimic nu scârțâie, nimic nu vibrează. Cutia de viteze automată cu cinci trepte transmite cuplul la roțile din spate cu delicatețea unui terapeut, iar zgomotul motorului diesel cu patru cilindri este excelent atenuat în compartimentul motor. Iar prețul de vânzare, de 12.000 de euro, este chiar mai mic de o treime din prețul mașinii noi.
Desigur, modelele de după faceliftul din primăvara lui 2011 sunt mult mai scumpe, un break pleacă deja de la 15.500 de euro. În schimb, are blocuri optice și spoilere noi, un interior mult mai bun calitativ, motoare revizuite cu sistem start&stop, iar cele cu patru cilindri vin împreună cu noua cutie 7G-Tronic. Ce lipsește pentru fericirea proprietarului? Probabil ceva mai mult spațiu. Chiar dacă este peste Clasa A și Clasa B.
Mercedes Clasa C: Ce nu ne-a plăcut
La fiecare 60.000 de kilometri, cutia de viteze automată are nevoie de un schimb de ulei.
Mercedes Clasa C (cod W 204) este un adevărat model. Dacă ceva nu merge cum trebuie, mai mult ca sigur e vorba de familia de motoare OM 651 introdusă în octombrie 2008. Motoarele produse din martie până în iulie 2009 au avut frecvent scurgeri pe la pompa de apă, iar pe 220 CDI și 250 CDI au fost probleme cu injectoarele. Ocazional, întinzătorul de lanț al motoarelor OM 651 poate ceda.
Cutia automată
La fiecare 60.000 de kilometri, cutia automată are nevoie de un schimb de ulei.
Cheia de contact
Dacă apare frecvent mesajul „Key not found, de vină este o bobină care trebuie înlocuită.
Injectoarele la CDI
220 CDI și 250 CDI din 2009 au avut injectoare zgomotoase. Înlocuirea acestora rezolvă problema.
Coroziune
Vânzătorul o numește „rugină cosmetică. Inelele de fixare din portbagaj se corodează cu timpul.
Frâna cu disc
Placa de fixare pe puntea față subdimensionată. Problemă rezolvată între timp.
Amortizoare
Modelele de început uzau rapid amortizoarele de pe puntea față. Mercedes le-a înlocuit gratuit.
Verdict
Daimler probabil că a primit multe critici pentru predecesor. Odată cu W 204, calitatea este din nou la înălțime, așa cum așteptăm de la un Benz. Cea mai bună alegere este 220 CDI.