Marele sedan nipon a fost iniţiatorul unui segment notoriu din clasa de lux, dar puţini sunt cei care realizează asta în prezent. Ca vârf de gamă proaspăt al mărcii Lexus din anul 2007, LS 600h propunea în premieră un sistem hibrid de propulsie într-o clasă de lux în care producătorii germani încă depuneau eforturi pentru a escalada cursa celui mai performant motor diesel.
Sedanul japonez cu lungimea de peste 5 m şi-a consumat cariera într-un mod prea puţin interactiv cu restul clasei pentru a atrage atenţia doritorilor de Audi, BMW sau Mercedes.
Exoticul automobil al mărcii Lexus a fost mult mai inovator decât dau de bănuit silueta sa conservatoare, discurile de frână masive sau grila frontală în mărime XXL. După un deceniu de la apariţie, aura personalităţii sale a căpătat consistenţă şi discreţia stilului său şi-a atins adevăratul scop, ajungând să fie percepută ca distincţie. Cât despre detaliile de finisare, acestea se cer a fi admirate unul câte unul, pentru că sunt delicioase.
Exemplarele fabricate până la jumătatea anului 2008 sunt pasibile de ruperi ale arcurilor de supapă, apoi acest motiv de eventuale neplăceri a dispărut. Propulsia, la care contribuie un motor V8 cu benzină de 5,0 litri şi unul electric alimentat la tensiunea de 650 V, funcţionează într-o armonie deplină. Modularea sarcinii între aceste două elemente nu poate fi niciodată percepută de la bord, în schimb, poate fi monitorizată în timp real prin intermediul ecranului LCD de pe consola centrală. Pe dinafară, vehiculul poate fi identificat ca purtător de motorizare hibridă numai datorită unor mici semne albastre.
Silenţios şi fără vreun semn de efort, LS 600 h îşi poartă pasagerii de-a lungul drumurilor lungi într-un confort regal, asigurat de suspensia pneumatică. Atunci când se pune problema unui ritm mai alert al deplasării, cei 445 CP ai săi pot declanşa sprinturi dintre cele mai impresionante, comparabile cu ale limuzinelor germane dotate cu motoare V12. Încă se mai comentează că Lexus LS şi-a început cariera ca o copie de Mercedes S-Class, însă sub incidenţa respectivelor observaţii cade generaţia de dinaintea celei tratate aici. Acum, raritatea limuzinelor Lexus (din orice generaţie) pe drumurile europene implică o doză de exclusivism.
Tehnologia sistemului de propulsie este sofisticată, secretele sale fiind ascunse privirii.
Marca de lux a grupului Toyota oferea de-acum 10 ani multe dotări de asistare a conducerii şi îi proteja pe cei de la bord de perturbaţiile lumii exterioare, oferindu-le diverse posibilităţi pentru a-şi alege condiţiile de confort preferate. Sofisticarea constructivă a lui LS 600h este vizibilă peste tot în interior, de la elementele de finisare şi până la cele funcţionale. Totul este impecabil armonizat, parcă într-o expresie a perfecţiunii. Scaunele somptuoase sunt încălzite şi ventilate la intensitate reglabilă cursiv (nu în incremente), iar sistemul audio are capabilităţi acustice de sală de concert. Ridicarea capacului cotierei din spate dezvăluie un set extins de comenzi destinat celor care stau acolo.
În funcţie de pachetele de opţiuni care au fost montate pe maşină, se pot găsi incluse funcţii de masaj sau reglaje electrice pentru transformarea scaunului din spate în şezlong. Sunt puţine şanse ca, după doar primii 10 ani de utilizare, vreunul dintre imaculatele elemente de finisare să se fi deformat, să fi crăpat sau să se fi uzat vizibil.
Ceea ce nu oferă LS 600h, fiind produsul unei alte culturi, ţine de agresivitatea extrovertită de veteran nobil pe care o inspiră mai vechile limuzine europene. Gabarit impozant (de 2,3 t), faruri LED spectaculoase, jante monumentale de 19 inchi, însă nimic în manieră evident sfidătoare sau bătătoare la ochi. Rafinamentul său este acolo pentru cei care au ochi să-l vadă şi nu se manifestă pe vreo cale intruzivă, acaparatoare. În pofida propulsiei hibride, consumul mediu rămâne relativ ridicat, de ordinul a 12 l/100 km. Înlocuirea pachetului de baterii integrat constructiv, la un moment dat, va costa mult. Capacitatea acestora scade sesizabil de la an la an, iar personalitatea tipică Lexus a maşinii ar fi clar afectată de scoaterea lor din uz.
Lexus LS 600h e o limuzină de lux care propune un design şi un mod de viaţă ultra, însă nu agresiv, ci rafinat. Fiabilitatea şi calitatea fabricaţiei sunt de top, în 10 ani e puţin probabil să apară semne de uzură. Dar costurile de exploatare sunt mari.