Mercedes-Benz Clasa E: Un clasic cu viitor

În urmă cu 15 ani a fost prezentată clasa E de la Mercedes (Seria 212) și în continuare reprezintă o prezență stabilă pe piața mașinilor second-hand. La ce trebuie să fim atenți? Am testat un exemplar cu motorizare 200 CGI fabricat în 2010 cu 51.315 kilometri la bord. Prețul cerut în Germania: 15.900 de euro.

Mottoul celei de-a patra generații a modelului E-Klasse, începând cu 2009, pare să fie „curajul de a ieși în evidență’. Odată cu această serie au fost introduse nu doar schimbări semnificative în design, ci și numeroase sisteme de asistență de ultimă generație. Cu toate că designul original al modelului W212 poate părea astăzi mai degrabă clasic decât modern, acest model merită o atenție deosebită în calitate de mașină second-hand. Exemplarele bine întreținute, cu o istorie clară și fără întârzieri la revizii, reprezintă o opțiune extrem de interesantă.

 

Aceasta este mașina

Vehiculul nostru reprezintă un exemplu tipic al unei configurații inițiale rezervate. Cu toate acestea, la bordul modelului E 200 CGI, înmatriculat pentru prima dată în decembrie 2010, nu lipsește nimic esențial. Cu doar 51.315 kilometri parcurși și întreținut cu grijă la service-ul Mercedes, acest exemplar, la prețul de doar 15.900 de euro, nu poate fi considerat deloc învechit. În afara unei multitudini de airbaguri, acesta dispune de faruri xenon, o transmisie automată perfect reglată și un sistem de infotainment cu funcție de navigație integrată. Prin comparație, un model actual E-Class ar fi cel puțin de patru ori mai scump!

Percepția spațiului și confortul în W 212 sunt, fără îndoială, remarcabile. Atât în rândul unu, cât și în rândul doi, șoferii se pot bucura de scaunele bine căptușite și confortabile. De asemenea, pentru Seria 212, este evidentă impresia de calitate de nezdruncinat. Scârțâitul sau zgomotele nedorite nu sunt prezente, iar suspensia este considerată cea mai bună din acea vreme. Electronica și asamblarea se prezintă și ele demne de emblema lor stelară, la fel ca în cazul predecesoarelor 210 și 211. Dacă designul pare prea ascuțit, modelul restilizat semnificativ, introdus în 2013, ar putea fi o opțiune interesantă.

 

Dotări

În funcție de buget și preferințele individuale, cumpărătorii acestei serii puteau alege între linii de echipare precum Classic, Elegance, Avantgarde și Designo. La configurarea modelului dorit, aproape totul era posibil pe atunci, însă versiunile complet echipate din Seria 212 aveau adesea prețuri demne de segmentul de lux.

Limuzina pe care am condus-o, cu motor pe patru cilindri, își păstrează eleganța în timp. O puteți adesea găsi ca pe o bijuterie, bine păstrată, în posesia deținătorilor ceva mai vârstnici. Breakul imens (T-Modell), cu un volum de încărcare de până la 1950 de litri, are, de obicei, un număr semnificativ de kilometri și este chiar mai scump.

 

Cum se conduce 

Mai în forță decât sugerează aspectul său. Ca mașină nouă, această serie E-Class a fost printre regii distanțelor lungi. Există puține vehicule din aceeași perioadă de construcție care oferă un confort la conducere similar în ceea ce privește costurile de întreținere moderate. Pentru serenitatea conducerii este crucial ca toate lagărele punților să fie în ordine.

Liniștea unei dune de nisip în mișcare, întâlnită la unele modele anterioare, pare totuși acum doar o poveste. Chiar și versiunea de bază, cu un motor pe patru cilindri și 184 CP supraalimentat, oferă putere suficientă, dar, din păcate, este ușor mai zgomotoasă, în ciuda unei bune izolații fonice, și nu foarte economică. Mai mult confort la conducere oferă modelele cu motoare V6 și V8, care sunt însă mai costisitoare în privința întreținerii. În privința eficienței consumului, dar și din punct de vedere tehnic complex și adesea cu kilometraje mari, mai recomandabile sunt modelele CDI-Diesel. Acestea erau disponibile ca motoare în patru și șase cilindri, cu puteri cuprinse între 136 și 265 CP. Variantele exotice includ versiunea pe gaz natural E 200 NGT și cele hibride E 400 Hybrid și E 350 BlueTec Hybrid. Din punct de vedere al costurilor, modelele AMG, cu puteri de până la 585 CP, se află într-o altă ligă.

 

Ce provoacă neplăceri 

Mercedes oferea din fabrică o garanție generală de doi ani pentru mașinile sale, precum și o garanție de 30 de ani împotriva coroziunii – cu condiția să fie respectate toate vizitele de service conform specificațiilor producătorului. Cu toate acestea, calitatea înaltă are și aspecte mai puțin pozitive. Adesea, nu poți vedea în bord kilometrajul real al unui W 212, așa că istoricul vehiculului ar trebui să fie neapărat verificat. Din păcate, la multe mașini care au parcurs sute de mii de kilometri s-a intervenit asupra contorului.

La modelele cu injecție directă sensibile la ulei apar probleme precum lanțuri de distribuție prea întinse și pompe de înaltă presiune defecte. De asemenea, presiunea colectorului de admisie și reglajele axului cu came cauzează adesea probleme. În plus, pierderile de ulei la diferențial și coroziunea la conductele de frână și în zona punții spate sunt o problemă serioasă pentru unele modele. Oficiul Federal pentru Transporturi din Germania a înregistrat 23 de rechemări – seria 212 nu a fost impecabilă nici din fabrică. Dar totuși, avem în față un Mercedes adevărat!

 

Defecte tipice

Motoare: Lanțurile de distribuție  suferă întinderi sau trebuie înlocuite. Pompa de înaltă presiune defectă afectează performanța injectoarelor. Reglajele axului cu came pot periclita funcționarea motorului. Erori ale senzorilor la citirea și transmiterea informațiilor către managementul propulsiei.

Frână de staționare: Efect neuniform sau insuficient în cazul transmisiei automate.

Controller: Comutatorul rotativ pentru sistemul de infotainment este considerat destul de fragil și susceptibil la probleme.

Punte spate: Probleme de coroziune sunt adesea întâlnite. Cu toate acestea, în cazul modelelor care au fost întreținute conform, producătorul oferă adesea soluții bune.

 

Verdict

Modelul 212 este spațios, confortabil și foarte durabil. Echipările și motoarele satisfac foarte bine cerințe dintre cele mai diverse.

Adaugă un comentariu