Mercedes-Benz GLK nu este apropiat doar stilistic de Clasa G, ci este și la fel de solid.
Clonc! Cine intră într-un Mercedes clasic și închide ușa are un feeling care poate fi asociat cu cel oferit de camera cu șemineu a unui castel. Sigur, vremea scaunelor cu arcuri, a caroseriei groase de 1 cm și a furnirurilor din lemn masiv a apus chiar și la Mercedes. Cu toate acestea, actualul Mercedes-Benz GLK oferă același farmec rustic al strămoșilor săi ornamentați în crom.
Muchiile sale ascuțite și parbrizul aproape vertical diferențiază cățărătorul compact al Mercedes de masa SUV-urilor trendy actuale – pentru o mașină modernă, Mercedes-Benz GLK arată foarte curat. Liniile clare, care subliniază relația de rudenie cu fratele său din Clasa G, nu sunt însă la modă și pot explica motivul pentru care modelele mai rotunjite, ca BMW X3 sau Audi Q5, se vând mai bine.
Dacă dieselul de bază GLK 200 CDI era disponibil, din septembrie 2010, doar cu tracțiune spate, clienții au putut alege în cazul lui GLK 220 CDI între tracțiunea spate și cea integrală 4Matic. Toate celelalte versiuni sunt dotate din standard cu tracțiune 4×4 și cutie automată cu șapte rapoarte. Sfatul nostru: GLK 250 CDI sau GLK 250 BlueTec (din 6/2012) de 204 CP, care oferă un compromis foarte bun între performanțele bune și consumul redus de combustibil (între 8 și 9 l/100 km). În testul de anduranță de 100.000 km al Auto Bild, un Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic a obținut nota 2+. Doar o pompă de apă neetanșă a împiedicat, chiar la finalul testului, obținerea unui rezultat foarte bun.
Exemplarul pe care îl testăm acum este un Mercedes-Benz GLK 200 CDI de la un dealer de mașini uzate din Hamburg, aflat într-o stare perfectă, atât tehnic, cât și vizual. Două lucruri distonează însă: unul este absența unei cutii automate și al doilea este prețul mai mare cu 1.500 de euro decât cel normal pentru o mașină cu 142.000 km la bord.
Mercedes-Benz GLK: Ce nu ne-a plăcut
Aproape că nu există nimic de menționat aici. Acest Mercedes-Benz GLK (model X204, produs din 2008) este o adevărată fortăreață Benz și, la fel ca și donatorul de platformă Clasa C (W204), o mașină foarte fiabilă și durabilă. Doar două rechemări pătează imaginea aproape impecabilă (vezi și pagina anterioară). La cutia 7G-Tronic, problemele de schimbare a treptelor se rezolvă cu un update de software sau cu o schimbare a uleiului. Injectoarele piezo defecte (220/250 CDI) și pompele de apă neetanșe au fost înlocuite de Daimler prin programele de client adecvate. Rapoartele TÜV situează Mercedes-Benz GLK peste medie la toate capitolele.
Sistemul de frânare
La mașini grele și puternice, sistemul de frânare poate pune adesea probleme, deci trebuie verificat. Problemă la Mercedes: prezoane ruginite.
Servodirecția
La modelele produse între 6/2009 și 2/2010, pierderea unui șurub de la circuitul de presiune al servodirecției. Rezultatul: servodirecția nu mai funcționează. Daimler a rechemat în service mașinile afectate.
Filtrul de motorină
La dieselurile dinainte de 11/2010, filtrul de motorină poate pierde combustibil pe retur. Mercedes a rezolvat problema printr-o rechemare.
Cutia 7G-Tronic
Dacă un update de software nu rezolvă problema schimbărilor smucite de trepte, o înlocuire a uleiului și curățare a circuitului, plus schimbarea filtrului, pot face minuni.
Verdict
Un caracter puternic de SUV cu valori tradiționale: Mercedes-Benz GLK convinge prin valori tipice Mercedes, ca fiabilitate, durabilitate și funcționalitate. Cele mai răspândite versiuni, 220 CDI și 250 CDI, sunt și cele mai bune alegeri: performanțele vivace merg mână în mână cu cifrele rezonabile pentru consum. Exemplarele de GLK sub 20.000 de euro fie au un rulaj foarte mare, fie un motor V6 gurmand sub capotă.