Mitsubishi Outlander, cel mai vândut model al japonezilor, a fost trecut ușor cu vederea. E clar că merită mai mult.
Succesul lui Mitsubishi Outlander II și al fraților săi lansați ceva mai târziu – Citroën C-Crosser și Peugeot 4007 – a fost mare după lansarea din 2006. Atât de mare, încât Mitsubishi a construit noul SUV compact nu doar în Japonia, ci și în Olanda, la Born. A avut însă ghinionul că, doar un an mai târziu, Volkswagen a prezentat Tiguan și, ca de obicei, a acaparat imediat cea mai mare parte a pieței. Outlander a rămas, astfel, doar un model de nișă.
Acesta nu a fost inclus doar în liga SUV-urilor solide, ci și în cea a celor mai spațioase. Cu o lungime de 4,60 metri, acesta oferă, în funcție de versiune, până la șapte locuri pe scaune și un nivel ridicat al calității de fabricație.
Sistemul de tracțiune integrală este controlat electronic, în condiții normale cuplul motor fiind direcționat către roțile punții față. În teren accidentat, Mitsubishi Outlander este ezitant și sistemul de tracțiune integrală își atinge rapid limitele, în ciuda setării „Lock a diferențialului central. Și la alte capitole prețuite în această clasă, așa cum este capacitatea de remorcare, Outlander punctează mediocru: acesta poate tracta cel mult 1900 kg, nu chiar un record.
Cei care folosesc Outlander ca mașină de tractare dau imediat peste altă problemă: ambreiajul este subdimensionat și cedează rapid. Motoarele rezistă, în general, mult mai bine. La lansare, a fost vorba de unitatea 2.0 TDI de la VW, care dezvoltă 140 CP, iar un an mai târziu au apărut motoarele mai scumpe 2.2 HDi ale grupului PSA, cu o putere de 156 CP. Motorizările pe benzină (136-170 CP) au jucat doar un rol minor. La motoarele diesel VW din primele serii au fost defecțiuni la turbină, dar și la tubulatura turbocompresorului. În 2008, a fost o rechemare la modelele cu diesel PSA, care se puteau opri în mers. Asta se întâmpla din cauza supraîncălzirii, cauza fiind identificată la ventilatorul defect al sistemului de răcire.
Masa de aproape două tone a lui Outlander face ca discurile de frână să se uzeze rapid. Consumul este, de asemenea, ridicat: motorizarea 2.2 HDi, testată peste 80.000 km de colegii de la Auto Bild ALLRAD, înghițea și 15 litri la un stil de conducere sportiv, în timp ce media nu a scăzut niciodată sub 8 litri. Per ansamblu, însă, Outlander a fost un partener de drum apreciat și a terminat testul de anduranță fără nicio defecțiune remarcabilă.
Mitsubishi Outlander: Solid în principiu, dar cu o uzură rapidă
Mașina noastră de test de la un dealer auto din Geesthacht este un model timpuriu, din 2007, având sub capotă dieselul VW cu sistem pompă-injector care dezvoltă 140 CP. Aceasta are deja cureaua de distribuție și pompa de apă schimbate, mai trebuie însă schimbate arcurile din spate. Cârligul de remorcare este o binecuvântare, dar și un blestem. Deși este foarte util, dacă fostul proprietar chiar l-a folosit, ambreiajul va trebui schimbat în curând. În ciuda stratului de protecție, primele urme de rugină au apărut deja pe sub caroserie.
Frâne uzate
Discurile și plăcuțele de frână uzate prematur sunt probleme obișnuite la SUV-uri. Outlander este în mod deosebit afectat.
Recepție radio slabă
Experimentarea cu cabluri și antene noi sau chiar înlocuirea radioului nu dă rezultate.
Prinderea punții spate
O rechemare a avut ca obiect prinderea deficitară a punții spate (modele din 2010-2011).
Defecțiuni la turbină
Primele modele cu motoare VW au înregistrat o rată mare a defecțiunilor la turbocompresor.
Cutia de viteze
Problemele sunt binecunoscute: ambreiajul este subdimensionat.
Arcurile se rup
În special primele modele au fost afectate. O pereche pentru spate costă de la 500 de lei.
Verdict
În marea familie a SUV-urilor compacte, Mitsubishi Outlander II se face remarcat. După faceliftul din 2010, care i-a adus și grila „Jetfighter, calitatea a crescut și mai mult. Recomandarea noastră: modelele bine întreținute cu istoric complet de service.
LwRvUD http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com