Chiar dacă este mic pe dinafară, Skoda Yeti este un uriaș la interior, iar în teren accidentat se descurcă admirabil. Tehnologia VW și prețul accesibil îl fac o atracție și pe piața de second-hand.
Skoda Yeti – sună mare și puternic. Puternic este, dar mare, nu prea. Cățărătorul ceh este aproape un SUV de buzunar, care se bucură de cotații scăzute pe piața de second-hand, în al șaselea an de la introducerea pe piață. Numai dacă n-ar fi fost problemele cu sistemul de distribuție.
Mașina noastră de test, cu motorul pe benzină 1.2 TSI, oferită de Skoda Centrum din Hamburg, are deja o reparație capitală la motor, după mai puțin de 60.000 km. Problema: în timpul fabricației, toleranțele sculelor pentru producerea lanțurilor de distribuție au fost neadecvate. Rezultatul: lanțul de distribuție se alungește prematur, ceea ce se traduce prin dereglarea distribuției – supapele sunt făcute praf.
Skoda a reacționat și a efectuat reparații din proprie inițiativă. Chiar și cutiile de viteze cu dublu ambreiaj au făcut probleme la început. Deci, Skoda Yeti nu e chiar așa de bun, până la urmă? În orice caz, SUV-ul ceh s-a maturizat pe parcursul ciclului de producție. Întotdeauna a fost foarte practic. Poziția înaltă de ședere nu este apreciată numai de persoanele în vârstă. În plus, are o vizibilitate bună, o calitate a finisării remarcabilă și o modularitate a interiorului surprinzătoare.
Chiar dacă portbagajul, cu cei 405 litri de bagaje, nu este foarte mare, îndepărtarea scaunelor din spate, oricum nu foarte confortabile pentru pasagerii înalți, extinde capacitatea de transport la 1.760 de litri. Rugina este rareori o problemă. Ocazional, cancerul ruginiu infectează marginile hayonului. De la sfârșitul anului 2013, Skoda Yeti a primit o actualizare importantă, fiind ușor de recunoscut după spoilerele noi și farurile modificate.
În testul de anduranță Auto Bild (din numărul 17/2012 al revistei), Skoda Yeti cu motorizarea 1.8 TSI a absolvit cei 100.000 km cu cifra 1 în dreptul scorului. Respect. Doar chederele ușilor din spate au cedat prematur. Skoda a remediat problema din 2011. De asemenea, echipa noastră de testare a fost dezamăgită de sistemul de navigație Amudsen, care răspunde foarte greu la comenzi. Nu e o problemă majoră, dar, dacă vreți să fiți scutiți de probleme, alegeți o Skoda Yeti second-hand fără sistem de navigație.
Skoda Yeti: Ruperea lanțului de distribuție la motoarele pe benzină duce la reparații costisitoare
În afară de problema cunoscută a lanțurilor de distribuție în grupul VW (doar la motoarele pe benzină), care duce la distrugerea motoarelor, sistemul de reglaj al axelor cu came (inclusiv la 1.8/2.0 TSI) și întinzătorul de lanț pot fi cauze pentru reparații neplanificate. VW a avut o acțiune de service și și-a asumat acoperirea unei părți a costurilor, ca măsură reparatorie, chiar și în cazul mașinilor mai vechi, ieșite din garanție.
Turbocompresor
Dacă cedează, înlocuirea este extrem de costisitoare. Înlocuirea doar a sistemului de vacuum reduce costurile la jumătate.
Lanț de distribuție (benzină)
Împreună cu întinzătoarele și ghidajele, prețul aftermarket depășește 350 de lei. Manopera este scumpă.
Macaralele geamurilor
Blocaje frecvente – uneori de vină e sistemul electric, alteori e de vină mecanica.
Curea dințată (TDI)
Se schimbă la fiecare 150.000 km. Sfat: înlocuiți și rolele întinzătoare, și pompa de apă.
Articulații
Uzură normală. Uneori apar scurgeri pe la burdufurile planetarelor.
Închiderea centralizată
Ocazional, centrala electronică de control nu recunoaște corect cheia.
Verdict
Ne-a convins acest Skoda Yeti. Ne place că nu este un offroader brut, ci un tip simpatic. Sigur, portbagajul ar fi putut fi mai mare, iar confortul, mai bun, dar, per ansamblu, acest cățărător de buzunar este foarte bun. Chiar și atunci când are doar tracțiune față.