Volvo V40: Suedeză pentru debutanți

Din 2012 până în 2019, Volvo V40 a adus spiritul scandinav în clasa compactă. Noi am verificat calitățile unui astfel de model. Am testat un exemplar cu motorizare D2 R-Design fabricat în 2018 cu 115.005 kilometri la bord. Prețul cerut în Germania: 14.980 de euro.

O mașină de bună calitate nu costă neapărat o avere în clasa compactă premium. Cel mai bun exemplu este Volvo V40, construit din 2012 până în 2019. Sau, mai exact, vorbim despre un Volvo V40 D2 R-Design second-hand oferit pentru testare de Autohus din Bockel (lângă Bremen).

 

IATĂ-L

Având în vedere că modelul V40 cu cinci uși a fost lansat în 2012, mașina se prezintă surprinzător de proaspătă. Modelul V40 construit la uzina din Gent nu mai prezintă o relație de design apropiată de cea de-a treia generație Ford Focus. Secțiunea posterioară elegant curbată este cu siguranță cea mai bună parte a modelului Volvo entry-level. Ea reamintește abil de caroseria iconică, supranumită în Germania „Sicriul Albă ca Zăpada', a lui Volvo P1800 ES și, în același timp, îl face inconfundabil pe suedez. La interior, V40 se remarcă prin consola centrală suspendată și materialele de bună calitate. În funcție de buget, cumpărătorii de V40 au putut alege între diferite linii de echipare. Linia Kinetic este de fapt deja suficientă, iar Summum, Ocean Race și Inscription sunt deosebit de luxoase. Cea mai înaltă versiune, Cross Country, emană un sentiment de aventură.

 

CE OFERĂ

Ca ofertă premium, V40 se situează în prima treime a clasei compacte în ceea ce privește finisajul și nivelul de ergonomie pentru șofer. Spațiul oferit a trebuit să se supună constrângerilor unei forme grațioase a caroseriei: în față, vă simțiți cu adevărat la fel de confortabil ca în unele modele din gama medie. În special scaunele cu design ergonomic sunt foarte confortabile. Dacă aveți o înălțime de peste 1,80 metri și stați pe bancheta din spate, care este optimizată pentru doi pasageri, veți simți dureros lipsa acelor centimetri cruciali de libertate de mișcare care fac plăcute călătoriile lungi.  Capacitatea de încărcare nu este deloc la nivelul unui break Volvo, iar cei 335 până la 1.032 de litri sunt depășiți în prezent de o serie de mașini mici. În plus, pragul de încărcare defavorabil de înalt, podeaua dublă de încărcare (cu costuri suplimentare) și lipsa unei prize de 12 volți nu fac utilizarea zilnică mai comodă.

La temperaturi în jurul punctului de îngheț, D2 cu tracțiune față nu a rămas, din păcate, complet lipsit de pocnituri în timpul testului nostru prelungit. Planșa de bord și panourile ușilor din față freamătă liniștit. Cu toate acestea, având în vedere un kilometraj de puțin peste 100.000 de kilometri, impresia generală de calitate este foarte bună.  Uzura este puțin vizibilă, iar tapițeria scaunelor cu contururi ergonomice pare încă plăcut de potrivită.  Vehiculul testat nu poate fi considerat responsabil pentru ușoarele avarii ale barelor de protecție, el este dotat din fabrică cu senzori de parcare și o cameră video de mers înapoi, dar aceasta este de o calitate mediocră. Un aspect enervant este ornamentul deja ușor desprins de pe stâlpul ușii pe partea șoferului.

 

CUM SE CONDUCE

V40 are un tren de rulare foarte atent reglat, motiv pentru care ai senzația că faci surf pe denivelările blânde și, totodată, simți că rulezi în siguranță. În combinație cu izolarea fonică bună, micul Volvo se califică astfel ca partener preferat pentru călătoriile lungi.

Pachetul de siguranță generos este de excepție. Compartimentul pentru pasageri a fost proiectat pentru a fi semnificativ mai rigid decât în cazul lui Ford Focus. În plus față de caracteristicile obișnuite ale airbagurilor, a existat și un airbag standard pentru pietoni ca protecție pentru pietoni, precum și un airbag pentru genunchi opțional pentru șofer și, începând cu faceliftul din 2016, lumini LED moderne, inclusiv asistent de fază lungă.

Un avantaj foarte mare îl reprezintă numărul mare de sisteme de asistență standard și opționale.  Asistența la frânarea de urgență și avertizorul de coliziune erau deja standard pe modelul testat de noi. Detectarea pietonilor, detectarea somnolenței, avertizarea de părăsire a benzii de rulare, un sistem de asistență pentru traficul transversal din spate, recunoașterea semnelor de circulație și un head-up display erau, de asemenea, disponibile ca opțiuni.

Volvo a trecut la noua generație de motoare VEA (Volvo Engine Architecture) în 2014.  Înainte de aceasta, au fost instalate atât unități Volvo, cât și cele de la fosta companie mamă Ford. Marea varietate de motoare acoperă o gamă largă de cerin-

țe: cu motoarele turbo pe benzină cu patru cilindri T2, T3 și T4, ce furnizează între 120 și 190 CP, poți conduce de la rapid la dinamic și, în general, sunt durabile.

Ne-a plăcut motorul diesel Euro 6 D2 entry-level cu catalizator cu stocare de NOx și DPF fără restricții. Deși motorul de doi litri nu este un model de dinamică, el este binecuvântat cu un cuplu de 280 Nm, plăcut de potent, chiar de la turații scăzute. Prin urmare, versiunile diesel mai mari (150, 177 și 190 CP) sunt recomandate doar șoferilor ambițioși, care conduc în mod frecvent dinamic. Un consum practic moderat de combustibil de aproximativ șase litri poate fi întotdeauna de așteptat de la acest motor. Volvo a orchestrat relativ larg gama de propulsie și a trecut la tehnologia Euro 6 în 2015. Un model captivant este versiunea de top T5, cu tracțiune integrală, ce dispune de un motor turbo pe benzină cu cinci cilindri, cu o putere uriașă de 254 CP (până în 2014, apoi turbo cu patru cilindri de 245 CP).

 

CARE SUNT PROBLEMELE

În ciuda ADN-ului de la Ford, V40 este o construcție solidă.  În Germania, Volvo oferă o garanție de doi ani pentru mașina nouă și doisprezece ani împotriva ruginii.  Chiar și mașinile care parcurg mulți kilometri arată adesea surprinzător de proaspete dacă au fost întreținute conform specificațiilor din fabrică. Dacă un V40 începe să ruginească, punctele de rugină nu sunt de obicei critice: caroseria este bine protejată. Piesele de suspensie și sistemele de eșapament furnizate de Ford pentru primele exemplare s-au degradat ușor fără a avea nevoie acută de înlocuire. Bucșele uzate ale punții spate sunt tipice în cazul kilometrajelor ridicate. 17 rechemări în service, inclusiv din cauza colectoarelor de admisie deformate (pericol de incendiu), pentru: întreruperea alimentării cu combustibil din cauza presiunii insuficiente, fisuri în furtunul de combustibil, apariția de fum și incendii din cauza temperaturilor excesive ale motorului și generatoare de gaz defecte din airbagurile pentru șofer, etc.

 

DEFECTE TIPICE

Arcuri: Greutatea relativ mare nu este lipsită de consecințe: spirele din oțel se rup uneori destul de devreme.

Încălzirea în scaune: Pernele încălzite ale scaunelor sunt deja disponibile la versiunea Kinetic. Cu toate acestea, defectele legate de încălzirea scaunelor sunt frecvente.

Frâne: Din păcate, sistemul de frânare din dotare nu este la fel de stabil precum celelalte sisteme atunci când se circulă cu viteză pe autostradă.

Baterie: Proprietarii de V40 raportează adesea că bateriile de pornire de 12 volți au decedat prematur.

 

Verdict

V40 combină avantajul calității bune și aspectul individual la un preț de ocazie accesibil. Concesii trebuie să se facă în ceea ce privește spațiul interior și sistemul de infotainment.

Adaugă un comentariu