Pentru fanii Volvo V60 arată prea trendy. Ca mașină second-hand, a obținut note bune. Este, așadar, un Volvo clasic?
Mai întâi la Ford, apoi la Geely. Volvo a trecut prin vremuri grele. Dacă V60 ar fi fost un copil, ai fi îngrijorat: cu așa de mult stres, nu apar și traumele? Nici fanii loiali ai mărcii nu au încredere în modelul V60. Prea mult stil, prea puțin spirit practic. Chiar și portbagajul, cu un maxim de 1.240 de litri, este doar cu o idee mai mare decât al regretatului 240.
Nu are importanță, chiar dacă nu este un gigant al spațiului, V60 este totuși o mașină bună. O dovedesc rezultatele foarte bune obținute la inspecțiile TÜV: luminile, frânele, evacuarea – toate se comportă exemplar. Ocazional, problemele semnalate au fost cu scurgerile de ulei la motor și transmisie, dar și cu rata mare de uzură a planetarelor.
Volvo V60: Gene bune
În testul de anduranță auto bild , un V60 D2 s-a clasat foarte bine, cu nota finală 1-. Depunctarea s-a datorat atunci unei probleme la sistemul de infotainment, survenită la kilometrul 15.997. Cei interesați de model ar trebui să verifice funcționarea comenzilor, pentru că aici Volvo a tratat tradiția cu picioarele. Dacă în trecut comenzile erau gândite pentru a putea fi operate chiar și cu mănuși groase, acum fanii modelului suedez trebuie să se chinuie cu butoane mici și submeniuri complicate. Deranjant.
Rugina, din fericire, nu este o problemă, modelul testat de noi neavând urme specifice. Chiar și comportamentul pe termen lung al modelului de anduranță a arătat, în 2014, o îmbătrânire demnă.
În ciuda portbagajului mic pentru un break de clasă medie, V60 este un tourer talentat. Silențios, cu scaune confortabile, acesta are și o etajare lungă a cutiei de viteze, pentru economie de combustibil.
În ceea ce privește motorizările, cunoscătorii spun că dieselul de 2,0 litri cu cinci cilindri este cel mai bun, în ciuda sunetului său pregnant. Acesta a fost înlocuit în 2013 de unul cu patru cilindri, mai economic, dar cu un sunet mai banal. La dieselul de 205 CP pot apărea defecțiuni ca urmare a diluării uleiului. Foarte economic, dieselul D2 de 114 CP afișează un consum de doar 5 l/100 km. Gama de motorizări pe benzină – toate turbo – cuprinde unități de la 1,6 l/150 CP la unitatea de 3,0 l/304 CP cu șase cilindri în linie a lui T6 AWD. Dar nu este nevoie de o atât de mare putere pentru a te bucura de natura relaxată a lui V60. Cu mici hachițe, dar și cu o calitate solidă, acesta este un adevărat Volvo de modă veche.
Volvo V60: O alegere bună ca mașină rulată
Primul Volvo V60 va ajunge, în curând, la a doua inspecție TÜV. La prima nu a obținut un rezultat rău, cu note bune la majoritatea capitolelor. O excepție sunt planetarele, oarecum sensibile. O rechemare în mai 2015 a avut ca obiect frâna electronică de parcare, care se putea decupla neintenționat – un update de software a rezolvat problema. În mod tradițional, rugina nu este o problemă la Volvo, protecția cavităților fiind optimă. De top, dar nu perfectă: calitatea fabricației. Totuși, cu grijă se pot atinge fără probleme 200.000 km.
Uleiul de motor
Rulajul pe distanțe scurte determină diluarea uleiului de motor, putând duce la distrugerea motorului.
Sistemul de infotainment
A făcut probleme în testul de anduranță auto bild, dar nu s-au semnalat alte cazuri. Meniurile complexe deranjează.
Întinzătorul de curea
La dieselul cu cinci cilindri este prea slab. O rechemare în acest sens a avut loc în 2014.
Axe planetare
La inspecția principală a fost semnalată o uzură peste medie a axelor planetare. Pentru înlocuirea acestora, puneți deoparte cel puțin 1.500 de euro.
Ornamente Ocean Drive
O problemă de ordin estetic la această serie specială este ornamentul care se dorește o evocare a echipamentului naval. Acesta se zgârie foarte ușor, având exact efectul invers.
Verdict
Vechile obiceiuri au fost abandonate de Volvo, iar V60 este diferit de ceea ce știm despre modelele suedeze. Spiritul practic și logica de comandă suferă, dar calitatea pe termen lung este corectă. Iată de ce acest Volvo este o recomandare bună și ca mașină rulată.