După nefericitul Fox, Up! reușește, în cinci ani, să își construiască o imagine solidă. Experții recomandă un exemplar mai recent.
Despre VW, este evident că fiecare poate să creadă ce vrea, dar rar întâlnim un brand care să reușească o ținută de drum atât de convingătoare și de matură chiar și în segmentul mini. Cel mai recent exemplu: VW Up!.
Acesta a fost lansat în 2011, după extrem de vulnerabilul brazilian Fox, pentru a continua succesul bunicului său foarte reușit, Lupo. Împreună cu modelele similare Seat Mii și Skoda Citigo, Up! este fabricat în uzina din Bratislava, Slovacia. Rețeta pare să funcționeze: stilul este atractiv, iar caracteristicile de conducere sunt convingătoare. În testul de anduranță Auto Bild, colegii s-au întrecut în a lăuda calitatea pe termen lung. La un mini! Chiar și pasagerii înalți vor găsi spațiul suficient, iar direcția și schimbarea treptelor funcționează precis și fără probleme. Chiar și noul motor de un litru, cu trei cilindri, a impresionat în test prin carateristicile sale la drum. Nu la fel de plăcut: la mașina din testul de anduranță, din cauza montării greșite a unei garnituri din peretele despărțitor al compartimentului motor, a pătruns apă în habitaclu. În Auto Bild TüV Report 2016, VW Up! a reușit un solid loc 21. Bine înfipt, în zona verde a clasamentului. Doar galeria de evacuare are durata de viață a unui smartphone nou, iar problemele de la sistemul de frânare au o incidență ceva mai frecventă decât media. Scuzabil.
Din nefericire, sunt însă și defecțiuni care nu afectează siguranța conducerii, nefiind astfel documentate la TÜV. Acestea pot fi însă un adevărat test al nervilor pentru proprietar, fiind cauzate de fluctuațiile de calitate din producție. Multe mașini bat și scârțâie pe drumuri deteriorate. De asemenea, pătrunderea apei de ploaie în portiere nu este o raritate. Încuietorile se blochează, acoperișul panoramic pocnește zgomotos, cutia robotizată ASG se defectează. Tipice sunt și problemele cu compresoare de aer condiționat defecte în primul an de producție. VW acoperă costul componentelor, dar clientul trebuie să plătească pentru fluidul de răcire și pentru manoperă.
În general, recomandăm un exemplar recent, produs după faceliftul din 2014. Acesta a fost momentul în care au fost rezolvate cele mai multe probleme. Pe un model mai în vârstă este greu să te bazezi, mai ales atunci când este vorba de un model de clasă mini.
VW up!: Dacă apar probleme, acestea sunt de regulă lucruri mărunte, însă deranjente
Mâna contabilului se vede destul de des la Up!. Nu există un buton pe ușa de la șofer pentru comanda electrică a geamului pasagerului, nu există un sistem care să ridice protecția portbagajului odată cu hayonul. Mai multe îmbunătățiri au fost aduse de faceliftul din octombrie 2014. Tot de atunci s-a rezolvat și cu fluieratul frecvent al transmisiei. Alte nemulțumiri au avut ca obiect lipsa unei protecții a pasajelor roților spate, care permite intrarea murdăriei în toate denivelările, dar și farurile slabe. Deranjantă: evacuarea care ruginește.
Trapă
Un opțional elegant, dar și scump, la aproape 800 de euro, acesta asigură un sentiment de cabriolet în micul Up!. Din nefericire, este și sursa unor zgomote puternice în timpul mersului.
Încuietori
O componentă dintre mâner și zăvor se poate rupe, ușa rămânând blocată. Rezolvarea este posibilă doar în service.
Protecția termică
La cele mai multe modele, protecția termică ieftină a galeriei de evacuare se distruge și trebuie înlocuită.
Scurgeri de ulei
În zona arborilor de transmisie apar scurgeri de ulei din cauza simeringurilor de calitate slabă. Defecțiunea este frecvent remarcată la inspecția TÜV.
Verdict
Față de Fox, Up! este un veritabil pas înainte, dar suma problemelor mărunte poate strica buna dispoziție. Este indicat un model cu facelift, de după 2014. Conducerea plăcută și imaginea pozitivă asigură o bună retenție a valorii în timp.