Alexandra Marinescu a fost selectată pentru a lua parte la sesiunile de calificare în vederea selecției finale pentru campionatul W Series.
Vorbim despre o nouă ramură a sportului cu motor, sub forma unui campionat exclusive feminin, W Series. Acesta a fost anunțat în luna octombrie și are atât critici, cât și susținători.
Citește și:
Cum obții 500 de lei pentru combustibil?
Spectaculos: vas de croazieră cu circuit de karting
Cel mai bătrân’ VW Beetle din lume a fost complet restaurat
Câte amenzi adună o cameră fixă în două săptămâni
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Primul loc în Europa la aglomerație
Pe de o parte, detractorii săi consideră că sporește discriminarea din motorsport atât prin existență, cât și printr-o formă de discriminare pozitivă exagerată, care ar putea să le facă un deserviciu femeilor care sunt deja implicate în motorsport. În plus, unii afirmă că are și dezavantajul de a nu aduce femeile să concureze cot-la-cot cu bărbații în diferitele discipline pe care vor să le abordeze.
Între timp, parțile bune ale noului campionat sunt bugetul obținut direct de organizatori, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru orice concurentă. Potrivit CEO-ului competiției W Series, Catherine Bond Muir, peste 100 de persoane din 30 de țări s-au înscris la preselecția inițială a W Series. De acolo, a fost făcută o selecție mai strictă, de care au trecut doar 55 de piloți, printre care se află și Alexandra Marinescu.
Cititorii Auto Bild știu deja că Alexandra Marinescu a debutat cursele de monoposturi la vârsta de 14 ani, când cerneala de pe cartea sa de identitate încă nu se uscase. Înainte de a alerga în Formula 4, Alexandra Marinescu a concurat în karting. Între timp, Alexandra Marinescu a fost nevoită să facă o pauză competițională din 2016 până în prezent pe fondul unei lipse a bugetului necesar continuării activității.
Campionatul W Series va avea șase sesiuni speciale de calificare în 2019, menite să decidă cine vor fi cei 18 piloți de pe grila de start a sezonului inaugural. Cu puțin noroc, Alexandra Marinescu va reuși să obțină timpi suficienți de buni pentru a ajunge în primele 18 femei din acest campionat. Atât ea, cât și concurentele sale vor alerga cu monoposturi Tatuus T-318 de Formula 3, conform specificației existente FIA. Motorizarea are patru cilindri în linie și o cilindree de 1,75 litri. Propulsorul este standard pentru toate monoposturile și oferă 270 CP la 6.000 rpm.