Programul de dezvoltare i30 N se apropie de final, odată cu participarea în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. Cele două autoturisme i30 N, similare modelului de serie, au realizat în total 240 de ture de pistă, echivalentul a 6.000 de kilometri.
Primul model dezvoltat de Divizia de Performanta Hyundai va fi lansat în Europa în a doua parte a anului curent.
Autoturismele au concurat la clasa SP3T (motoare turbo cu cilindreea cuprinsa intre 1,6 si 2,0 litri), cu numerele de concurs „92′ si „95′. Autovehiculele au parcurs 135, respectiv, 105 ture, fara a fi inregistrate probleme tehnice, cu aceasta ocazie fiind verificate rezistenta sasiului, performantele motorului, precum si durabilitatea. Modelul i30 N cu numarul de concurs „92′ s-a clasat pe locul al cincilea in categoria din care face parte (dintr-un total de 14 concurenti), obtinand totodata pozitia a 52-a in clasamentul general (dintr-un total de 109 participanti).
Autovehiculele au fost echipate cu motor turbo pe benzina de 2.0 litri – acelasi care va fi disponibil si pentru modelul de serie si o transmisie in sase trepte. In plus, au fost adaptate pentru a asigura protectie suplimentara pilotului: cu o structura de siguranta (roll cage) omologata FIA, un extinctor si un scaun specific de curse. Mai mult, pentru optimizarea aderentei si a franarii au fost dotate cu anvelope si frane de curse. Pentru imbunatatirea coeficientului aerodinamic, exteriorul autovehiculului a fost modificat prin montarea unor flapsuri de aer in bara fata si la eleronul din spate.
Avand lungimea totala de 25 de kilometri, circuitul de la Nürburgring include atat Nordschleife, cat si o parte din Grand Prix. Cele 156 de echipaje participante in cadrul editiei cu numarul 45 au fost sustinute de peste 205.000 de suporteri. Cu aceasta ocazie, spectatorii au avut sansa de a viziona cursa in timp real in zona Hyundai „N Fan Truck’.
Autor: Alexandru Mirea