Sibiu Rally Challenge 2016 a ajuns la final. Spectacolul a ținut trei zile, iar concurenții au avut parte de un traseu extrem de frumos.
Startul festiv a fost dat joi, 18 august, iar mai apoi, cele 68 de echipaje au plecat în sesiunea de antrenamente. În prima zi de concurs, participanții au parcurs puțin peste 140 de kilometri, traseul ducându-i pe aceștia prin Ocna Sibiului, Loamneș, Gusu, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Rod, Tilișca, Galeș, Săliște, Vale, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Rășinari, Cisnădioara și retur în Sibiu. Tot în prima zi, echipajele s-au putut bucura și de o probă specială cu trafic închis.
În cea de-a doua zi de competiție, organizatorii au pregătit și etapa regină: urcarea pe Transfăgărășan. Drumul a fost închis circulației publice, iar concurenții s-au putut bucura liniștiți de virajele celebrei șosele. Traseul zilei secunde a numărat puțin peste 290 de kilometri, a pornit din Sibiua și a trecut prin Șura Mare, Slimnic, Ruși, Șeica Mare, Agârbiciu, Axente Sever, Copșa Mică, Târnava, Mediaș, Brateiu, Saroși pe Târnave, Biertan, Richiș, Pelișor, Bârghiș, Ighișu Vechi, Alțâna, Nocrich, Cornățel, Nucet, Săcădate, Porumbacu de Jos, Scoreiu, Cârțișoara.
Organizatorii au pregătit și o secțiune specială dedicată mașinilor de competiție. Denumită Speed Challenge, aceasta a adus la start 11 echipaje care au parcurs probele speciale Călugăru și Transfăgărășan. Echipajul câștigător a fost Costel Cășuneanu – Carmen Poenaru alături de un Ford Escort WRC.
În clasamentul general în cadrul raliului de regularitate s-a impus echipajul format din Stanciu Gabriel și Iancu Bogdan (Ford Escort MK1). După cei 430 de kilometri, echipajul a adunat doar 39 de puncte de penalizare. Pe locul doi, cu doar un punct de penalizare mai mult s-a clasat echipajul Florea Dan – Nicula Mădălin (Mercedes-Benz 450 SLC), iar pe ultima treaptă a podiumului a urcat echipajul Csaszar Levente – Romer Renate (MG B MKII).
Sursa | RaliulSibiului