Istoria marcii OZ, emblematica si puternic reprezentativa pentru lumea auto, a inceput in 4 ianuarie 1971, luand nastere ca urmare pasiunii comune pentru automobile a doi prieteni si parteneri totodata.
Totul s-a intamplat in Rossano Veneto, locul in care Silvano Oselladore si Pietro Zen s-au decis sa creeze designul primei jante din aliaj usor, conceputa la acea vreme pentru o masina in voga, Mini Cooper. OZ a devenit astfel un sinonim pentru atitudinea de invingator, cifrele vorbind de la sine.
Cu o prezenta in Formula 1 din 1985 si Raliul WRC din 1988, OZ se mandreste cu peste 200 de titluri, urcand pe podium cu piloti si echipe de curse legendare, ce includ: Scuderia Ferrari, Mercedes AMG Petronas, Red Bull Racing in F1, Ford World Rally Team in WRC, Audi Sport in DTM, Le Mans si multi altii.
Succesul din Motorsport a fost un factor catalizator pentru cresterea si notorietatea inregistrata in piata after-market, pe segmentul premium de jante high-tech, unde compania s-a remarcat si si-a consolidat pozitia de lider in materie de design, inovatie si tehnologie.
De 50 de ani, OZ colaboreaza cu cele mai exclusiviste si recunoscute marci auto din lume, printre care Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin si McLaren.
Aceste parteneriate au dat nastere unor proiecte exclusive de jante high tech, ce astazi au devenit exponate de referinta in muzeul OZ (situat la sediul central din San Martino di Lupari, provincia Padova).
Astazi OZ este o companie mai eficienta si radical diferita de OZ-ul din anii 1970, prin excelenta globala reusind sa-si pastreze si sa-si consolideze spiritul italian de maiestrie si creativitate.Compania are sediul central in zona Veneto, unde produce si vinde jante din aliaj usor in 72 de tari, printr-o retea globala de parteneri.
Astazi, OZ joaca un rol relevant in sectorul jantelor aftermarket, cu o oferta multi-brand care include peste 70 de modele de jante din aliaj disponibile in peste 25 de finisaje si o gama de diametre de la 14 'la 22'.
OZ acopera mii de aplicatii auto printr-o oferta variata si o strategie multi-brand care, pe langa marca OZ Racing, include liniile de produse MSW Wheels si Sparco Wheels.
Concentrandu-se pe imbunatatirea continua, pentru OZ, implinirea acestor 50 de ani nu este doar un moment de sarbatoare, ci si o oportunitate de a planifica din timp nevoile pietei auto, orientandu-se pe evolutia mobilitatii. Compania a lucrat la dezvoltarea jantelor pentru masini hybrid si electrice din 2016.
Angajamentul fata de problemele viitoare de mobilitate s-au concretizat de decizia recenta a companiei de a se aventura pe piata bicicletelor electrice si de a lansa primul brand pliabil de bicicleta electrica OZ, denumit E-Leggera. Mai multe detalii aici.
Dupa 50 de ani de activitate, compania continua cu nerabdare sa isi stabileasca noi obiective si sa urmareasca viziunea pe care a adus-o la viata. La multi ani OZ !