Cu modele clasice, precum 356 si 911, producatorul de masini sport Porsche si-a cultivat o reputatie unica in lumea auto inca din 1948. Insa, in ultimele sase decenii, Porsche a reusit sa creeze mereu masini sport cu un caracter foarte exclusivist, multe dintre acestea urmand sa fie prezentate la Muzeul Porsche pana pe 17 martie 2014, ca parte a unei noi expozitii speciale intitulate „60 de ani de masini super sport”.
Anumite modele care nu au fost prezentate niciodata publicului, vor fi acum expuse in cadrul expozitiei. De exemplu, vizatorii vor putea admira primul 550 Spyder, cumparat de o persoana privata, dupa ce a fost condus de pilotul de curse Kurt Ahrens in ianuarie 1955. In prezent, motorul modelulului 550 Spyder a devenit la fel de legendar precum automobilul insusi, fiind cunoscut drept „motorul Fuhrmann’. Motorul orizontal cu patru cilindri si patru axe cu came este considerat cel mai de succes motor Porsche al tuturor timpurilor si va fi, de asemenea, prezentat in cadrul expozitiei.
Un alt model super sport legendar inclus in expozitie este 904 Carrera GTS. Masina si-a demonstrat deja abilitatile sportive pe pista de curse, inregistrand peste 300 de victorii in competitii, de la lansarea sa in 1963, pana la mijlocul anilor 1970. De asemenea, vizitatorii pot admira singurul model 911 Turbo RS din lume: acesta este singurul 911 Turbo care dispune de un sasiu usor preluat de la Carrera RS – modificare solicitata de cunoscutul dirijor Herbert von Karajan. Modelul 911 Turbo RS si-a lasat amprenta in istoria muzicii dupa ce a aparut pe coperta albumului „Faimoasele uverturi’ al lui von Karajan, pe care acesta l-a inregistrat alaturi de Orchestra Filarmonica din Berlin.
Un alt automobil din seria masinilor cu multi cai putere este un emblematic model Porsche, un pionier al generatiei sale: Porsche 959 S, care a fost dezvoltat dupa un prototip prezentat la Salonul International de la Frankfurt din 1983. Prototipul a demonstrat ca este fezabil din punct de vedere tehnic si a devenit un exemplu pentru generatiile viitoare de modele sport. Numarul inovatiilor si tehnologiilor cuprinse in acest automobil este atat de impresionant incat modelul 959 este, de fapt, un reper in istoria auto.
Modelul 911 GT1 inclus in expozitie demonstreaza inca o data ca fiecare Porsche este un model de curse: pentru seria de numai 21 de modele, Porsche a dezvoltat o versiune de serie a modelului GT1, care a participat pentru prima data in cursa de la Le Mans din 1996 si, de atunci, a depasit din punct de vedere al performantelor orice alta masina de pe circuit. Caracteristicile tehnice ale modelului 911 GT1 sunt perfect adaptate pentru circuit. Porsche Carrera GT, prezentat pentru prima data in versiunea prototip la Paris in anul 2000, reprezinta cu succes aceasta expozitie speciala. Aceasta masina super sport de serie are toate caracteristicile modelului de curse, oferind o experienta perfecta la volan. Aspectul sau inedit a fost, de asemenea, responsabil pentru introducerea design-ului Porsche in noul mileniu.