Am fost in Toscana pentru a testa noul Renault Clio 4, ultima incarnare a modelului care in urma cu 22 ani definea conceptul de masina moderna de clasa mica.
La exterior, Clio 4 pune accentul pe sportivitate si senzualitate, cucerindu-ne inca de la prima intalnire gratie proportiilor atent studiate si a aerului de coupé, cu clante posterioare „invizibile si console fata/spate scurte. Umerii proeminenti si luminile de zi ce flancheaza celebra sigla romboidala supradimensionata desavarsesc caracterul unic al masinii.
Spiritul tineresc si exuberant al noului Clio se reflecta si in paleta uriasa de optiuni de personalizare interioara si exterioara. De vina sunt autocolantele pentru caroserie si diversele elemente de finisare in nuante extrem de vii, grupate inteligent in pachete speciale accesibile, cu preturi curprinse intre 150 si 400 de euro. Finisarea a progresat foarte mult, iar pozitia la volan este mai joasa, pentru un feeling sportiv mai accentuat. Toate comenzile sunt plasate la indemana, foarte intuitiv, acomodarea initiala la primul contact fiind fara repros. Consola centrala este dominata de un touchscreen generos cu diagonala de 7 inci. Acesta gazduieste centrala Media Nav, responsabila pentru democratizarea tehnologiei multimedia de ultima generatie de la bordul noului Clio. Optional, versiunea R-Link ofera acces la noul appstore Renault si integrare completa pentru telefon.
Vedeta testului din Toscana a fost noul turbo pe benzina 0.9 TCe, aceeasi motorizare prezenta si pe noile generatii Logan si Sandero. Caracterizat de o usoara lipsa de suflu in plaja inferioara de turatii si la viteze ridicate de croaziera, micul turbo este un motor rafinat si silentios, suficient de sprinten pentru a pune onorabil in miscare o masina a carei greutate depaseste cu putin pragul de o tona.
Citeste mai multe impresii despre noul Clio, versiunea diesel de 90 CP si consumul micului turbo de 0,9 litri, prezent si pe Dacia Logan/Sandero 2, in numarul 19, din 18 octombrie 2012, al revistei Auto Bild!