Încă nu se poate spune că era electromobilității și-ar fi intrat la modul serios în drepturi, dar privind în urmă la primele automobile de serie care au promovat conceptul propulsiei electrice, observăm deja detalii desuete. În cazul mărcii din Ingolstadt, noul Audi Audi Q8 e-tron quattro vine să reafirme înaltele pretenții pe care le-a emis în 2019 seria numită simplu Audi e-tron, în același timp lăsând în urmă imperfecțiunile sesizate la acesta.
În plus, denumirea lui Audi Audi Q8 e-tron quattro elimină orice prilej de confuzie legat de obiectul la care face referire termenul „e-tron'. Între timp, acesta a fost inclus în denumirile mai multor modele Audi, iar o menționare incompletă a acestora genera automat confuzie cu SUV-ul de lux Audi e-tron lansat în 2019.
Audi Q8 e-tron quattro constituie un reper major în istoria mărcii pentru că marchează primul său pas în trecerea la electromobilitate, făcut cu trei ani în urmă. Pentru construirea sa a fost adaptată platforma tehnică MLB (destinată prin definiție să primească motoare cu ardere internă amplasate longitudinal în față), rezultatul respectivului proces de modificare fiind denumit MLB Evo (Modularer Längsbaukasten Evo). Ironia sorții: cele două motoare electrice ale marelui SUV Audi nu respectă nicicum precizarea „längsbaukasten' din acronimul platformei, ele fiind amplasate transversal (unul în față, celălalt în spate).
Cum spuneam, Audi Q8 e-tron quattro este o piesă de maximă importanță în patrimoniul Audi, iar proaspăta sa modernizare nu face decât să aducă tușa progresistă necesară pentru a-i consolida și asigura un atare statut.
Modificările designului exterior au o amploare suficientă pentru a te face să crezi, la prima vedere, că ai de-a face cu o mașină nouă – mai ales că la denumirea seriei s-a adăugat și indicativul Q8. Fluiditatea ia locul incisivității în expresivitatea liniilor caroseriei, contribuția majoră în acest sens datorându-se noilor elemente integrate în zonele din față și din spate. Noul stil de integrare a măștii frontale este definitoriu și pentru alte realizări pe care viitorul le va aduce în portofoliul Audi. De asemenea, este propusă și o variantă de caroserie Sportback, cu linie gen coupe.
Prefecționările aduse la nivelul platformei tehnice au urmărit o acuratețe superioară a comportamentului dinamic – cei de la Audi susțin că s-a lucrat astfel pentru că unii clienți au menționat o discrepanță între sugestia de incisivitate pe care o făcea visual Audi e-tron și comportamentul mai degrabă orientat spre confort decât spre sportivitate sau spre o dinamică avansată. Sistemul de direcție este nou, suspensia pneumatică a fost revizuită, inclusiv softul care gestionează funcționarea sa.
La motoare, numărul înfășurărilor din stator a fost mărit, idea find de ridicare a nivelului performanțelor și a valențelor de funcționare economică. Arhitectura instalației electrice rămâne calibrată pe tensiune de 400 V. Pachetele de baterii disponibile în cadrul seriei sunt acum de 114 kWh (pentru versiunile S și 55) și de 95 kWh (pentru versiune de bază, numită 50). Au fost communicate autonomii cuprinse între 480 și 600 km (WLTP). Audi Q8 SB e-tron este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,5 s. A fost ridicată și eficiența alimentării, mașina suportând acum surse de current continuu de 170 kW, iar timpul de încărcare de la 20 la 80% fiind de numai 26 de minute.