Dacă, până acum, Smart a părut că vrea să se joace cu impulsurile extravagante ale locuitorilor urbani tineri și cu standard de viață relativ ridicat, apariția lui Smart 1 marchează o schimbare semnificativă de abordare. Automobilul insistă pe o îmbinare impresionantă de stil modern-minimalist cu o funcționalitate calificată.
Gabaritul lui Smart 1 corespunde clasei mici, așa încât avem de-a face cu un obiect capabil să preia 100% rolul de vehicul familial. Vorbim despre o lungime 4270 mm și un ampatament de 2750 mm – acesta din urmă este atât de lung, încât frizează obișnuințele clasei medii. În condițiile menționate, este de așteptat ca spațiul pentru pasageri să fie deosebit de generos. Volumul portbagajului este de 411 l.
Ecran de proporții considerabile pe consola centrală, design interior fără complicații gratuite și suprafață vitrată mare – totul sugerează o abordare a erei gadget. Clanțele escamotabile vin aici ca o bomboană pe prăjitură. Încă nu s-a comunicat prea mult despre tehnologia avansată pe care toate detaliile vizibile o sugerează, dar s-a specificat că încărcarea la o sursă de curent continuu 200 kW face posibilă „umplerea' bateriei de la 10 la 80% în 30 de minute. O sursă de curent alternativ de 22 kW rezolvă tema respectivă în 3 ore.
În principiu, bateria de 66 kW ar trebui să asigure o atonomie de 400 km. Nivelul motorizării depășește necesitățile tipic familiale, fiind vorba despre un motor electric de 268 CP al cărui cuplu maxim este de 343 Nm. Fiind vorba despre produsul unei mărci cu certe pretenții premium, nu e de mirare că acesta va pune la dispoziția clienților rezerve consistente de performanțe și dinamism. Rămâne de văzut în ce constau acestea, mai exact. Așteptăm cu interes să interacționăm cu primul Smart al noii ere din istoria mărcii.