Se cheamă „Classic', dar reunește participanți auto cu profil clasic, youngtimer și electric. Caracterul de regularitate îi conferă acea detensionare care deschide calea către o participare de plăcere și pune în plan secund vânătoarea de victorii. Cu alte cuvinte, Transylvania Classic este un eveniment savuros și relaxant. Nu degeaba i s-a zis „un raliu ca o vacanță'!
Anul acesta s-au prezentat la start 83 de echipaje, dintre care 44 cu automobile clasice și youngtimer, iar 39 cu mașini electrice. Probele speciale ale raliului i-au purtat pe concurenți pe cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu. În 2024, competiția a reunit concurenți din 6 țări: Belgia, Bulgaria, Germania, Grecia, Statele Unite ale Americii și România.
După peste 400 de kilometri parcurși și 13 probe speciale specifice competițiilor de regularitate, Georgi Andonov și Jordanka Andonova au reușit să câștige raliul de regularitate Transylvania Classic. Pentru echipajul bulgar aceasta este a doua victorie în competiția de la Sibiu, după cea obținută în 2022, și al patrulea podium din tot atâtea participări.
Echipajul bulgar a luat startul cu un model Volvo 244 GLE (1979) și a adunat în total doar 175,7 puncte de penalizare, aceasta fiind pentru a treia oară când raliul este câștigat de un echipaj străin.
Lupta pentru locurile de pe podium a fost una extrem de strânsă, echipajele fiind despărțite în final de doar 3,9 puncte de penealizare. Pe locul secund s-a clasat Serghei Sourkov și Ekaterina Sourkova (Porsche 968, 1992) acumulând 176,6 puncte de penalizare.
Cu 179,6 puncte de penalizare, pe locul 3 în ierarhia generală au urcat Andra Mocanu și Andrei Kerekes (BMW i5 M60 electric), cei doi fiind pe prima poziție în clasamentul de regularitate dedicat mașinilor electrice.
La general, în categoria CLASICE unde mașinile au fost împărțite pe categoriile F,G și H, în funcție de anul de fabricație al mașinii, echipajul bulgar Georgi Andonov și Yordanka Andonova a fost pe prima poziție, podiumul fiind completat de Serghei Sourkov și Ekaterina Sourkova și de Radu Ioan Pușcariu și Alexandru Ioan Bugeanu (BMW E30 320 i, 1985). Echipajele de pe podium au primit și premii speciale din partea partenerului Snap-On.
Cupa Dacia a fost câștigată, la fel ca anul trecut, de echipajul Dan Siminie și Alexandru Vladu (Dacia 1310, 1980), echipajul sibian fiind urmat în clasament de Oana Batin și Sati Batin (Dacia Logan, 2012) și Roxana-Mihaela Ionescu împreună cu copilotul Sorin Giurea (Dacia Duster, 2021).
La categoria YOUNGTIMER, unde au concurat mașini fabricate între 1995 și 2005, s-a impus echipajul Ștefan Bârlea / Alexandru Crăciun (BMW 318), podiumul fiind completat de echipajele Levente Sandor / Andrei Diaconeasa și de Dan Gherman / Veronica Gherman.
În categoria Ladies Trophy, unde punctează echipajele complet feminine, Florentina Daniela Gurău și Ruxandra Elena Moscu (MINI Cooper SE, 2021) au fost pe prima poziție, podiumul fiind completat de echipajele Cristiana Oprea și Alexia Parteni (BMW 315, 1982) și Oana Batin și Sati Batin (Dacia Logan, 2012).
Echipajele Daniel Bachmann / Leonard Bachmann (Mercedes-Benz 260 SL Pagoda, 1969, Georgi Andonov / Yordanka Andonova (Volvo 244 GLE, 1979) la categoria F, Serghei Sourkov / Ekaterina Sourkova (Porsche 968, 1992) la categoria H și Claudiu Nicorici / Cezar Vasiliu (Mazda3 MPS, 2008 la categoria modern au fost echipajele care s-au impus la categoria specifică anului de fabricație al mașinii cu care au luat startul.
Echipajele înscrise anul acesta la Transylvania Classic s-au luptat pentru un trofeu cu adevărat special, conceput pentru a marca aniversarea de 50 de ani a Transfăgărășanului. Astfel, echipajul Răzvan Măgureanu / Elena Mandache, concurenți în categoria mașinilor electrice cu un Mini Countryman, au terminat proba de pe Transfăgărășan cu 0 puncte de penalizare și au primit un trofeu unicat conceput de artistul sibian Ioan Tămâian.
Premiul special pentru mașina cu cea mai mică cilindree din concurs (499 cmc) s-a acordat echipajului Mihai Andrei Nanu / Daniel Onea Constantin care a luat startul cu un Fiat 500 L (1971), iar echipajul Cristian Vasile Stoica / Adriana Stoica a primit premiul special pentru mașina cu cea mai mare cilindree, un Mercedes-Benz 500SEC din 1992.
Dan Siminie a fost prezent cu un model Ford A din 1929 și a intrat în posesia premiul special pentru cea mai veche mașină prezentă la start, iar Trofeul George Botezat, oferit în memoria primului câștigător al competiției dedicată mașinilor electrice, a fost primit de echipajul Robert Apostolescu / David Apostolescu.
De asemenea, Ovidiu Popârțan a fost primul participant care a parcurs traseul pe motocicletă, fiind și el recompensat cu un premiu special la finalul ediției din 2024 a raliului Transylvania Classic.
Cu un număr record de echipaje în categoria mașinilor electrice, 39 în total, lupta pentru locurile de pe podium a fost extrem de disputată. Andra Mocanu și Andrei Kerekes (BMW i5 M60 electric), locul 3 la general, s-au impus în competiția de regularitate pentru mașini electrice, podiumul fiind completat de echipajele Horia Platona / Ana Maria Beatrice Gherghină (BMW i5 M60 Touring) și de Doru Nicula / Constantin Popa (BMW iX 1eDrive20).
Tot în parteneriat cu Asociația Tesla Happy Owners România (THOR), în competiția dedicată mașinilor electrice a fost introdus și un criteriu legat de eficiența acestora. Astfel, în clasamentul combinat, dintre regularitate și eficiență, pe prima poziție la general a terminat echipajul Bogdan Mușat și Iulia Mușat (Tesla Model 3), podiumul fiind completat de Vlad Ruxandu / Ilie Bârsan (Tesla Model 3) și Radu Stan / Dinu Tepes (Tesla 3).
Echipajele Florentina Daniela Gurău / Ruxandra Elena Moscu (Mini Cooper SE), Vlad Ruxandu / Ilie Bârsan (Tesla Model 3) și Bogdan Mușat / Iulia Mușat (Tesla Model 3) s-au impus la clasele MINI (capacitatea bateriei până în 40 kWh), MAIN (capacitatea bateriei între 41 – 65 kWh) și MAX (capacitatea bateriei peste 65 kWh).