La Salonul Auto de la Frankfurt din 2013, BMW a prezentat pentru prima data conceptul care prefigureaza viitorul X5 Plug-In Hybrid. Sub denumirea de BMW Concept X5 eDrive, acesta propunea un sistem plug-in hybrid foarte avansat, menit sa ofere SUV-ului BMW un caracter tipic marcii, dar cu valori de consum extrem de mici.
Mai putin de 7 secunde pentru 0-100 km/h
In cadrul unui eveniment organizat de BMW la centrul sau de testare din Franta, de la Miramas, am putut vedea pe viu acest concept si l-am condus pe un circuit intern. Sub capota lui X5 Plug-in Hybrid se gaseste un motor termic, turbo, cu patru cilindri, care dezvolta 245 CP si care este utilizat de bavarezi pentru foarte multe modele ale sale. Intre motorul termic si cutia de viteze automata cu 8 trepte este integrat un motor electric, despre care nu exista date oficiale despre putere, care poate propulsa SUV-ul complet electric. In spate, sub tablia portbagajului, exista bateriile litiu-ion care stocheaza energia electrica pentru o autonomie de pana la 30 km in mod complet electric.
3,8 l/100 km este consumul lui X5 Plug-In Hybrid
X5 Plug-In Hybrid permite trei moduri de rulare: complet electric (edrive), automat in care cele doua motoare lucreaza impreuna sau separat in functie de situatia de mers sau sport in care ambele motoare ofere performante maxime. Desi nu exista date oficiale despre performante stim ca SUV-ul bavarez accelereaza de la 0-100 km/h in mai putin de 7 secunde, iar pentru primi 100 km cu bateriile incarcate la maximum poate obtine un consum mediu de numai 3,8 l/100 km. Autonomia maxima in modul electric este de 30 km.
Pentru a afla mai multe detalii despre cum se conduce, dar si alte detalii despre tehnologia oferita, citeste revista Auto Bild nr.5/2014.