Am văzut pe viu noul Ford Puma la Craiova – Ce schimbări aduce versiunea din 2024?

În urma unui sneak peek organizat la uzina Ford Otosan de la Craiova, am făcut cunoștință cu faceliftul actualei generații Ford Puma. Modelul vine cu schimbări importante, care însă nu sunt atât de evidente la prima vedere.

Practic, avem în față versiunea împrospătată a celei mai bine vândute mașini în Marea Britanie, așadar, oficialii Ford nu au dorit schimbări masive în ceea ce privește designul mașinii. Prin urmare, noul Ford Puma vine cu un kit optic similar cu cel al versiunii actuale, însă cu câteva schimbări. De această dată, sigla (reînnoită și ea) a fost mutată în interiorul grilei, după ce, până acum, era montată deasupra acesteia.

Farurile au suferit ușoare modificări în ceea ce privește semnătura luminioasă, însă de acum acestea se prezintă cu tehnologie 100% LED încă de pe echiparea de bază. Mai mult decât atât, pentru versiunea ST sau, opțional pentru celelalte versiuni, există farurile LED Matrix cu lumină dinamică predictivă și fază lungă automată antiorbire.

Totuși, adevărata revoluție pentru Ford Puma facelift a avut loc la interior, unde găsim o planșă de bord cu totul și cu totul nouă, digitalizată, care integrează un instrumentar cu diagonala de 12,8 și un ecran tactil cu diagonala de 12 inchi. Ambele beneficiază de o grafică mult îmbunătățită și de sistemul de operare SYNC4 cu conectivitate 5G, de aplicația Ford Pass și de updateuri over-the-air. Deasupra acestora găsim un adevărat soundbar, ce funcționează împreună cu sistemul audio opțional B&O cu 10 difuzoare.

Sentimentul aerisit de la bord se traduce prin mai puține butoane fizice, ceea ce înseamnă că funcționarea sistemului de climatizare a fost integrată în unitatea multimedia. De asemenea, aici a fost mutat și controlul pentru funcția scaunelor încălzite.

 

 

În esență, gama Ford Puma a renunțat la câteva dintre echipări pentru a face loc unei versiuni de bază cu un bagaj consistent de dotări. De acum, clienții pot alege dintre modelele Titanium, ST-Line, ST-Line X și ST. Pentru echipările Titanium, respectiv ST-Line, clienții vor primi, în standard, dotări precum climatizarea automată, ecranul tactil cu diagonala de 12 inchi și sistem de operare SYNC4, faruri full LED cu fază lungă automată, jante de aliaj cu design nou, instrumentar digital, conectivitate 5G, Apple CarPlay și Android Auto wireless, pornire din buton, cotieră culisantă, ștergătoare automate, cameră pentru mersul cu spatele, oglindă centrală electrocromată, precum și senzori de parcare spate.

Deocamdată nu știm cât de mult vor ridica noile dotări de bază prețul echipărilor Titanium și ST-Line, însă oficialii Ford ne oferă certitudinea că Ford Puma va rămâne un model extrem de competitiv pe piața crossoverelor compacte.

În continuare, Ford Puma dispune de spațiul suplimentar pentru depozitare, pe numele său oficial MegaBox, ce crește semnificativ utilitatea portbagajului de 456 de litri.

Din punct de vedere al motorizărilor, Ford Puma rămâne constant, cu un singur propulsor în oferă, 1.0 EcoBoost, ce este disponibil cu puteri cuprinse între 125 și 170 de cai-putere, cea mai puternică versiune găsindu-se exclusiv pe versiunea ST, model ce beneficiază de un tren de rulare mai sportiv, de o direcție mai ascuțită și de scaune cu suport lateral mult îmbunătățit. Din păcate, odată cu faceliftul, versiunea ST renunță la motorizarea de 1,5 litri cu 200 CP și la transmisia manuală cu șase trepte, acesta fiind disponibil exclusiv alături de o transmisie automată Powershift cu șapte rapoarte.

În ceea ce privește tehnologia din spatele bordului, Ford Puma beneficiază acum de pilot automat inteligent cu funcție Stop & Go și Lane Centering. Mașina poate accelera și frâna singură și utilizează sistemul Predictive Speed Assist pentru a regla automat viteza de croazieră în viraje, sensuri giratorii, precum și la intrarea sau ieșirea de pe autostrăzi. În premieră, Ford Puma poate fi dotat cu un sistem de camere cu vedere panoramică la 360 de grade.

Versiunea facelift a lui Ford Puma va putea fi configurată într-o nuanță nouă intitulată Cactus Grey și va fi disponibilă la dealerii din țară începând cu al doilea trimestru al anului, urmând ca primele comenzi oficiale pentru clienți să fie preluate tot atunci. Detalii cu privire la prețul noii versiuni vor fi disponibile în curând.

Tot în cadrul întâlnirii de la Craiova am aflat câteva detalii referitoare la versiunea 100% electrică a lui Puma. Aceasta va purta denumirea de Gen-E, va fi construită exclusiv la uzina Ford Otosan de la Craiova și va fi prezentată oficial până la sfârșitul anului 2024.

 

Adaugă un comentariu