Aniversare centenară și privire spre viitor: conceptul MG EXE181 a dat consistență prezenței MG la Goodwood.

După o absență de ani buni de pe piața europeană, MG trebuie să reconvingă publicul occidental că este acea marcă britanică pe care a apreciat-o în Secolul 20. Trecutul a fost oarecum ușor de adus în scenă, datorită valorilor consacrate ale mărcii. Asta ar fi rămas o simplă formalitate dacă MG nu ar fi conturat și viziuni pentru viitor – conceptul MG EXE181, în speță.

Pentru a ilustra trecutul, Ducele de Richmond a deschis Goodwood Festival of Speed conducând o paradă unică de mașini MG noi și vechi, pornind de la Goodwood House și apoi pe faimoasa urcare în coastă. Excelența sa a condus una dintre mașinile de curse emblematice MG C-Type, aparținând bunicului său, care a concurat la Brooklands Double 12 în 1931. Alături de C-Type, a defilat o adunare unică de mașini reprezentând cele mai bune momente ale mărcii MG atât pe șosea, cât și pe circuite. Noul MG Cyberster decapotabil a fost aliniat alături de MGA Le Mans, MGC GTS Sebring și MG 6R4.

Dar piesa cu adevărat „breathtaking', cum ar spune englezii, a fost un concept spectaculos care bate departe în viitor, numit MG EXE181. Uimitorul EXE181 este o expresie incomparabilă de artă auto semnată de echipa de design MG din Londra condusă de Carl Gotham.

Conceptul MG EXE181 este inspirat de originalul MG EX181, prorotip care a doborât o serie întreagă de recorduri pentru motoare mici în 1957 și din nou în 1959, și recordul de viteză pe uscat în 1957, când piloții britanici Sir Stirling Moss și Phil Hill au triumfat la emblematicul Bonneville Salt Flats. MG a stabilit atunci recordul mondial de clasă F cu o viteză înregistrată de 245,64 mph (395,31 kmh).

Cunoscută sub numele de „Roaring Raindrop”, încercarea reușită de MG EX181 a relevat capacitățile complete ale unui motor de producție MG. Acest motor era un MGA Twin Cam de 1,5 litri cu compresor Shorrock și carburatoare SU duble, iar motorul fiind capabil de o uimitoare putere de 290 CP la 7300 rpm.

Originalul EX181 a reprezentat convingător spiritul rebel MG, un producător britanic de mașini sport care călătorește până la capătul pământului și se întrece cu cei mai buni din lume, folosind un motor de mare serie cu cilindree mică modificat pentru a atinge noi culmi ale performanței.

MG EXE181 se inspiră din „Roaring Raindrop” și apoi reimaginează cu îndrăzneală cum ar arăta astăzi un vehicul electric MG de record pentru viteză pe uscat. Conceptul este fidel multora dintre caracteristicile cheie ale ilustrului său predecesor, iar acest lucru include nervura centrală proeminentă, o cabină extrem de compactă cu un singur loc și o carlingă' deschisă.

Utilizarea celor două culori dominante la Bonneville, alb pentru pista de sare de la Bonneville și albastru pentru cerul imens și deschis, este un tribut suplimentar adus mașinii pilotate de duetul Moss-Hill.

Un element cheie al EXE181 a fost proiectarea cu scop funcțional și autenticitate. Aceasta înseamnă dovedirea aerodinamicii EXE181, care are un coeficient aerodinamic Cx=0,181 și o interfață de utilizator modernă și conectată digital în interiorul cabinei.

Designerul Jozef Kaban a descris proiectul ca o oportunitate unică de a aduce un omagiu spiritului de pionierat al MG, explorând în același timp viitorul cu o interpretare dramatică a unui potențial concurent EV de viteză terestră care ar purta logo-ul octogonal al mărcii.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare