Colecționarii de autoturisme clasice mai au încă o șansă pentru a achiziționa una dintre cele mai importante mașini ale erei comuniste. Autoturismul în cauză este reprezentat de unul dintre cele câteva exemplare ARO 304, produse între 1977-1978 special pentru Nicolae Ceaușescu.
Citește și:
Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!
Copacii căzuți peste mașini: când și cum pot cere despăgubiri șoferii
Autostrada de Centură prinde contur
Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată
Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?
Recompensă de 1000 de EURO! Ai văzut această mașină?
Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar
Poveștile spun că ARO 304/306 ar fi fost mașina preferată a lui Ceaușescu. Fostul autoturism prezidențial prezenta o sumedenie de modificări față de versiunea de serie.
Toate aceste exemplare au fost vopsite în nuanța bleu 616 și aveau numeroase detalii cromate. Modelul 304 a fost produs și într-o versiune decapotabilă, dar nu a fost folosită de dictator pentru că nu oferea suficientă siguranță.
Caroseria modelului beneficia de patru portiere și de un ampatament mai lung decât al seriei 243/244. De asemenea, plafonul a fost înălțat pentru a permite un acces îmbunătățit și mai mult spațiu interior.
ARO 304 beneficia de aer condiționat și de trapă electrică. Aceasta din urmă era folosită de Nicolae și Elena Ceaușescu în timpul paradelor.
Autoturismul este pus în mișcare de un propulsor L-25 de 2,5 litri alimentat cu benzină, ce producea 83 CP. Transmisia era manuală cu patru trepte. Din cauza greutății mari, mașina atingea cu greu viteza de 90 km/h.
Interiorul era îmbrăcat în piele de culoare maro-coniac. Portbagajul beneficia de strapontine, care erau montate pe lateralele portbagajului și erau ocupate de gărzile de corp.
Acest ARO 304 a fost confiscat de către autorități de la controversatul omul de afaceri Ovidiu Tender, care în prezent execută o sentință de 12 ani.
Autoturismul de teren a fost scos la licitație de ANAF, în data de 31 ianuarie 2019. Prețul de pornire a fost de 137.000 de lei (aproximativ 29.000 de euro) și s-a dovedit a fi prea piperat pentru persoanele interesate.
Autoturismul cu 72.453 de kilometri la bord va fi scos din nou la licitație, dar cu un preț de pornire mai redus, titrează Mediafax.ro.
Foto: arhiva Libertatea