În anul 1965, Partidul Comunist Roman a început procesul de realizare al unui automobil national. Pentru că ar fi durat extrem de mult până românii ar fi făcut o mașină de la zero, Ceaușescu s-a gândit să achiziționeze de la un alt producător o licență de fabricant, la fel cum procedau și alte tări din blocul comunist și din Asia.
Astfel, în anul 1966, în Poiana Brașov se organizează o licitație la care participă Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și DKW, producătorul vest-german. Delgațiile au venit la Brașov împreună cu câte unul sau două modele pentru testare. Ceaușescu nu a participa la licitație.
Ce mașini i se propuneau României?
Francezii de la Renault au venit cu modelul R10, ce de la Peugeot au venit cu un model 204 Berline, italienii au propus Fiatul 1100D și Alfa Romeo Giulia și DKW a propus modelul F102.
Planul ascuns al lui Nicolae Ceaușescu: Voia să meargă cu mașina pe sub București
Cum era primit Ceaușescu la Uzina Dacia și cum se asamblau mașinile
Se pare că Ceaușescu știa de dinainte că Renault va câștiga licitația, lucru care s-a și întâmplat. Motivele nu erau deloc întâmplătoare întrucât Renault era singura companie de stat prezentă la licitație și România se afla în relații bune cu Franța, dovadă stă faptul că Charles de Gaulle vizitase România în 1966.
Cum va arăta Autostrada Centură a Bucureștiului, proiectul menit să salveze Capitala
În cele din urmă, românii au bătut palma cu Renault, dar mașina aleasă după care să se facă Dacia 1100 a fost modelul R8. Dacia 1300 a fost făcută după „chipul și asemănarea” lui Renault R12.
Sursă: 4tunning.ro