Scandalul Dieselgate a deschis cutia Pandorei, iar asta i-a determinat pe reprezentanții Uniunii Europene să grăbească adoptarea unor noi norme de poluare. Din păcate, lucrurile nu arată așa cum ne-am fi dorit.
Germania, Franța, Spania și Marea Britanie au făcut lobby puternic, iar asta a dus la o decizie ceva mai relaxată a Comisiei Europene. Chiar și așa, lucrurile par a intra pe făgașul normal.
Începând cu luna septembrie 2017 testele de emisii vor fi realizate în condiții reale pe șosea. Tot începând cu aceeași perioadă, modelele noi vor putea emite de până la 2,1 ori mai multe noxe decât limita legală de 80 de mg NOx/km.
Din septembrie 2019, toate modelele noi trebuie să se încadreze în emisii de cel mult 2.1 ori mai mari decât limita legală.
Din ianuarie 2020, mașinile noi trebuie să emită de cel mult 1.5 ori mai multe noxe decât limita legală
Începând cu ianuarie 2021, modelele noi trebuie să respecte o marjă de 1.5 ori peste limita legală. În timpul votul, Cehia s-a abținut, iar Olanda a votat împotriva deciziei.
Via | TheGuardian