Audi Q3 Sportback este cel mai nou membru al familiei de SUV-uri a mărcii germane.
Vorbim despre primul crossover compact al acestui producător, dezvoltat în baza noii generații a lui Q3. În timp ce modelul Audi Q3 are deja prețuri pentru piața din România, noul Q3 Sportback va debuta ceva mai târziu pe piață, primele unități fiind așteptate începând cu toamna anului curent.
La fel cum Audi Q8 se bazează pe platforma noului Q7, Q3 Sportback este fratele-coupé al lui Q3. Așadar, aceeași platformă tehnică este utilizată împreună cu un plafon înclinat și ușor coborât în comparație cu modelul pe care s-au bazat designerii și inginerii la demararea proietului. Evident, totul era planificat încă de la primele schițe ale ambelor modele, așa că avem o integrare plăcută în gama Audi și linii noi în segmentul în care concurează Range Rover Evoque și BMW X2.
În comparație cu Audi Q3, noul Q3 Sportback este mai lung cu 16 milimetri și mai scund cu 29 de milimetri. Împreună cu designul, aceste schimbări îl fac pe Q3 Sportback să păcălească ochii, lăsând impresia că ar fi semnificativ mai lung decât un Q3.
La interior, pasagerii și șoferul vor remarca ceasurile de bord digitale cu un ecran cu diagonala de 10.25 inchi, dar cei mai pretențioși vor ptuea să comande sistemul Audi Virtual Cockpit cu diagonala de 12.3 inchi. Unitatea multimedia are ecran cu diagonala de 8.8 inchi în standard, dar va primi o diagonală de 10.1 inchi pentru versiunea superioară.
Există trei versiuni de interior – Basic, Design și S Line. Cele două includ scaune sport în standard, tapițerie disponibile în mai multe versiuni. Nu lipsește compatibilitatea cu Android Auto și Apple CarPlay, precum și integrarea lui Alexa, asistentul virtual de la Amazon. Lista de dotări poate include un sistem de camere video cu vedere de 360 de grade, asistență la parcare, tempomat adapti și multe alte soluții de asistență a șoferului în situații-limită.
Motorizări Audi Q3 Sportback
Toate motorizările din ofertă vin în standard cu o transmisie S Tronic cu două ambreiaje și șapte trepte, cu excepția variantei de bază alimentate cu benzină și a dieselului. Există două TDI-uri de 2.0 litri, care oferă 150 sau 190 CP. Ambele versiuni diesel vor avea tracțiune față, iar modelul de 150 CP va fi disponibil și cu transmisie manuală, în timp ce fratele său de 190 CP și 400 Nm va putea primi și tracțiune integrală, precum și cutia automată cu două ambreiaje.
Fanii motoarelor TFSI au la dispoziție o unitate de 2.0 litri cu 230 CP. Ulterior, va fi lansat un motor cu patru cilindri în linie, de 1.5 litri, care va fi susținut de un sistem mild-hybrid de 48V. Agregatul de 1.5 litri va dezvolta 150 de cai-putere și 250 Nm, iar denumirea sa va fi 35 TFSI. Versiunea mild-hybrid a lui Audi Q3 Sportback nu va putea fi comandată și cu tracțiune integrală.
În Germania, listele de comenzi pentru Audi Q3 Sportback vor fi deschise în toamnă și cea mai accesibilă variantă va costa 40.200 de euro. Prețurile pentru piața din România vor fi anunțate ulterior, iar noi vi le vom prezenta de îndată ce vor fi disponibile.