Nou, Audi Q7 a convins mulți clienți pretențioși. Este bun și ca idee SH? Am testat un exemplar S line cu motorizarea 3.0 TDI quattro fabricat în 2018 cu un rulaj de 147.187 de kilometri.
Eventual, ar putea fi poreclit Mr. Big, asta deoarece SUV-ul Audi cu dimensiuni XL încă e perceput intuitiv și din inerție ca fiind cel mai mare Audi din ofertă, deși realitatea nu mai stă chiar așa. Despre cea de-a doua generație, tratată în articolul nostru, se poate afirma că are maniere corespunzătoare clasei de lux.
Gigantul cu tracțiune integrală era asamblat la uzina slovacă de la Bratislava la un loc cu VW Touareg. Alte rude tehnice ale sale sunt Porsche Cayenne, Bentley Bentayga și Lamborghini Urus (platforma tehnică MLB Evo, unde MLB vine de la Modularer Längsbaukasten – arhitectură modulară cu motorul longitudinal în față).
Problema prețului ridicat devine mai puțin presantă în cazul unui exemplar de patru ani, care ajunge pe picior de egalitate cu modelele Q3 actuale echipate relativ simplu. În 2018, inclusiv cu pachet S-line, al treilea rând de locuri și alte câteva opțiuni, prețul mașinii noastre (înmatriculată în Luxemburg) a fost de 80.040 de euro. Acum, acest Q7 având nuanța Daytona Grey este disponibil la dealerul Autohaus din Bockel, lângă Bremen, la prețul de 42.980 de euro.
Deși primul proprietar nu s-a răsfățat cu echipament complet, șederea la bord este categoric plăcută și confortabilă pe fondul unei ambianțe techno-cool, tipică Audi. Rulajul impresionant de 147.187 km nu se face observat nici la nivelul trenului de rulare, nici în interior. Selecția materialelor și calitatea fabricației sunt de top, iar generozitatea spațiului corespunde celor mai înalte cerințe.
Din fericire, cândva temutele probleme de vopsea moale fac parte din trecut, în cazul de față. Sistemul sofisticat de infotainment MMI poate fi operat prin touchpad sau comutator și reacționează cu promptitudine. Afișajul Virtual Cockpit cu diagonala de 12,3 inchi poate să arate și Google Maps pe lângă vizualizările clasice.
Scaunele de pe al treilea rând sunt retractabile electric, făcând din Audi Q7 un adevărat luxury-cruiser sofisticat de șapte locuri – situație în care volumul portbagajului se vede drastic redus. În cazul configurării cu numai două rânduri de locuri, portbagajul este impresionant de mare, oferind de la 890 până la 2075 l (pe aproape de ceea ce oferă unele vehicule comerciale ușoare).
Portierele care se închid cu sunet înfundat, ca un semnal sigur de soliditate, dovedesc atenția acordată la construcție și asamblare. Sunt vizibile unele deteriorări la vopsea pe mai toate părțile vehiculului, acestea părând a se datora, mai degrabă, neglijenței cu care s-a comportat fostul proprietar.
Turbodieselul de 272 CP (cod intern VW EA897evo) aflat sub capota mașinii tratate aici poate fi considerat candidatul ideal din întreaga ofertă de motorizări. Caracteristica de cuplu bună la turații mici și consumul foarte decent, de aproximativ opt litri de motorină la fiecare sută de kilometri, sunt punctele forte ale propulsorului cu conformitate Euro 6b și alimentare commonrail. Acesta e, de asemenea, potrivit pentru etapele de autostradă rapide șI rămâne viguros inclusiv când pe cârligul din spate sunt ancorate remorci (sarcină maximă: 2,7 t).
Nu se descurcă rău nici motorizarea 3.0 TDI de 218 CP. Varianta hibridă 3.0 TDI e-tron este greu de găsit și de negociat. Are o putere a sistemului de 373 CP și a fost produsă doar din martie 2015 până în mai 2018. Motoarele pe benzină TFSI cu puteri de la 333 CP în sus sunt semnificativ mai însetate.
În perspectivă, pentru mașina de față, nu ar trebui să apară la orizont vreun fel de reparații dificile. Cu toate acestea, se recomandă prudență și atenție pentru detectarea situațiilor în care Q7, luat drept cal de muncă nobil, a fost abuzat în afara drumului asfaltat sau folosit permanent ca vehicul de remorcare. Tractarea unor sarcini considerabile pe termen lung poate să afecteze transmisia automată dacă aceasta nu este tratată la timp cu ulei proaspăt.
În 2019 a avut loc un facelift cuprinzător, cu un design mai clar personalizat, infotainment mai modern.
Dacă apar probleme, remedierea lor o să coste scump!
Odată cu apariția celei de-a doua generații, Q7 a pierdut din greutate și a câștigat soliditate constructivă. În plus, caroseria este foarte bine protejată împotriva ruginei, Audi oferind o garanție de doisprezece ani la perforarea prin coroziune. Bateriile descărcate pot fi urmarea unei varietăți de probleme electronice subtile. Sistemul start-stop s-ar putea defecta uneori. Eventualele probleme ale suspensiei pneumatice sunt ceva serios: un arc elicoidal cu burduf pneumatic din față costă 1360 de euro! Rechemări din partea casei: pentru scurgeri ale sistemului de combustibil (2019), suporturi defecte ale amortizoarelor (2019), pericol de incendiu din cauza camerei frontale (2020) și risc de apariție a unor defecțiuni la direcție (2020).
Interior
Audi a rezolvat problema deteriorării lacurilor înaintea acestei generații. Gurile de ventilație sunt sensibile la zgâriere.
Infotainment
Problemele sunt rare, dar diverse: comutatoare defecte, blocări ale sistemului și interferențe în Bluetooth.
Insuficient de dur
Pragurile nu rezistă bine la particulele dure. Probabil că mașina a fost rulată și în offroad. Necesită verificare și pe dedesubt.
Frâne
La o masă proprie de peste 2 tone, Audi Q7 tinde să uzeze frânele prematur. Bugetul lor nu poate să fie ignorat.
Verdict
În cazul unui Q7 achiziția înseamnă doar o jumătate de victorie. În pofida calității ridicate a vehiculului, întreținerea costă scump, valabil atât pentru costurile fixe, cât și pentru reparatii. Altfel, confortul și satisfacția sunt la cote înalte!