Nu este cazul să vă supărați pentru că nu am greșit cu nimic în titlu. Conform colegilor de la Car&Driver, există o serie de zvonuri care sugerează că Audi R8 și Lamborghini Huracan vor primi un motor de 2,5 litri turbo cu cinci cilindri în linie.
Cauza care a dus la o asemenea ipoteză constă în faptul că piețele din Asia, acolo unde cele două supercaruri au succes, percep taxe ridicate pentru motorizări mari. Astfel, atât R8, cât și Huracan se vor bucura de vânzări sporite chiar în zonele unde activează foarte bine.
Ideea înlocuirii motorului V10 de 5,2 litri a venit după ce Audi a expus conceptul TT Clubsport Turbo. Acesta din urmă integrează un motor de 2,5 litri capabil să ofere 600 CP mulțumită unei turbine și a unui compresor electric. Acesta din urmă vine să elimine turbo lag-ul și, totodată, să ofere valori execelente la turații mici.
Singura problemă identificată până acum ar fi masa totală a sistemului care să susțină compresorul electric. Acesta are nevoie de un circuit separat de 48V, ceea ce înseamnă greutate suplimentară pe două modele mult prea echilibrate din acest punct de vedere. Pentru moment, nu există o decizie clară cu privire la dezvoltarea unei astfel de motorizări, oficialii celor două companii urmând să analizeze o serie de date pentru a verifica fezabilitatea din punct de vedere financiar a proiectului.
Sursa | Car&Driver