Timpul se duce și nu se mai întoarce. Era automobilelor cu motoare cu ardere internă mai are puțin până să apună. Vremurile de glorie ale variantelor competiționale Audi Quattro au trecut. De tot. Audi insistă acum să-și promoveze realizările pe tema electromobilității prin intermediul diverselor modele numite „e-tron'. Restul nu mai contează în manieră determinantă.
Acestea fiind spuse, în calitate de marcă auto premium, cum mai poți să valorifici tradiția în care ai investit bani și muncă și pe care ți-ai edificat-o de-a lungul deceniilor? Nu e simplu. Mai ales că în motorsportul internațional încă nu s-a impus clar vreo disciplină „electrică'.
Ce făcea Audi Quattro S1 bine de tot pe la jumătatea anilor 80? Derapa în draci (Walter Röhrl știe!). Ce face Ken Block în vremurile noastre? Derapează în draci. De ce să nu-l punem să derapeze cât poate el cu o mașină electrică de la Audi care arată a Sport Quattro S1? – s-au gândit mai marii de la Ingolstadt.
Uite așa s-a născut Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron. Pentru că trebuia să arate oarecum ca o mașină de raliuri Quattro Sport S1 de acum mai bine de trei decenii, Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron are prize de aer enorme, probabil inutile tehnic (nu există intercooler, nu răcire la motor, nimic din toate astea). Aripa deportantă și celelelate elemente aerodinamice sunt folositoare, desigur.
Audi S1 e-tron Quattro Hoonitron are tracțiune integrală cu două motoare electrice (unul în față, altul în spate). De proiect s-au ocupat specialiștii Audi Sport din Neckarsulm. Echipa de designeri a lui Marc Lichte a fost încântată de temă.
Celebrul drifter Ken Block a spus că abia așteaptă să lucreze la proiectele de show Elektrikhana (deci Gymkhana pe electric), el însuși fiind din tinerețe fan al sportivelor Audi Quattro. Detalii tehnice despre S1 Quattro Hoonitron nu prea s-au dat.