Audi SQ2, cea mai performantă versiune a lui Q2, are listele de comenzi deschise pentru mai multe piețe din Europa.
Poți recunoaște destul de ușor un SQ2: are o grilă frontală cu opt bare verticale, o bară de protecție față mai agresivă decât cea a lui Q2, jante cu un model dedicat, un spoiler montat pe capacul hayonului și un difuzor de aer spate integrat între cele patru țevi de eșapament.
Citește și…
Skoda Kodiaq RS debutează în România
Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an
Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite
Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni
Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra
Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut
Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe
Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească
Ornamentele din plastic de nuanță închisă de pe caroseria SQ2-ului din imaginile din galerie pot fi complementate de un set de ornamente speciale, în aceeași nuanță. Acestea din urmă sunt obținute prin pachetul exterior SQ2, oferit opțional, care include un spoiler cu un design diferit și poartă și logotipul quattro pe portierele laterale.
În standard, Audi SQ2 are jante din aliaj de 18 inchi, însă clienții pot comanda și unele pe 19 inch. Discurile de frână de pe puntea față au un diametru de 340 de milimetri, iar cele de pe puntea spate sunt de 310 milimetri. În raport cu un Q2 obișnuit, SQ2 are garda la sol redusă cu 20 de milimetri, iar suspensia și direcția au o calibrare specifică.
Modelul german este un SUV de performanță încadrat în clasa compactă și are o motorizare 2.0 TFSI de 300 CP și un cuplu maxim de 400 Nm. Momentul maxim este asigurat între 2.000 și 5.000 de rotații pe minut.
Agregatul prezintă sistemul de distribuție variabilă al mărcii germane, capabil să dezactiveze injecția directă la sarcini parțiale și să injecteze carburant prin galeria de admisie. Acest sistem ajută la reducerea emisiilor de particule și previne formarea de depuneri în această galerie. Chiar și așa, tot este echipat cu un filtru de particule.
Singura transmisie din ofertă este un S-Tronic cu două ambreiaje și cu șapte trepte, care îi asigură un sprint 0-100 km/h în doar 4.8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Tracțiunea integrală prin sistemul quattro este permanentă și oferită în standard. Sistemul quattro are un ambreiaj multi-disc proiectat să schimbe constant împărțirea cuplului motor între punți și care are capacitatea de a duce până la 100% din resursele disponibile la puntea spate, dacă este necesar acest lucru.
La interior, Audi SQ2 se bucură de dotări similare cu alte omoloage din gama S a constructorului din Ingolstadt. Vorbim despre un volan sport îmbrăcat în piele, scaune față sport, ornamente dedicate (aluminiu cu finisaj mat și cusături cu fir roșu pentru tapițerie). Unitatea MMI re un ecran de 8.3 inchi, care integrează atât Android Auto, cât și Apple CarPlay.
Totodată, sistemul multimedia este configurabil cu o conexiune 4G (LTE), poate fi operat și prin comenzi vocale și suportă și funcția de hotspot Wi-Fi. Opțional, clienții pot înlocui ceasurile de bord clasice cu un ecran TFT cu diagonala de 12.3 inchi, iar acesta din urmă are un mod dedicat de afișaj, care mută tahometrul în centrul acestui ecran la apăsarea unui buton.
Mai multe țări din Europa de Vest pot deja să plaseze comenzi pentru noul Audi SQ2. Acest model va ajunge în curând și în oferta importatorului din România, moment în care vom avea prețurile pentru SQ2 pe piața internă.