În urma unui comunicat de presă, Audi a anunțat că nu va mai produce vehicule cu motoare termice din 2033. De asemenea, toate modelele lansate din 2026 vor fi 100% electrice. Totuși, va exista o singură excepție de la regulă. Oficialii de la Ingolstadt se așteaptă ca, pe piața din China, cererea pentru modele clasice să nu dispară până în 2033, așa că ar putea produce local o selecție de motoare pe benzină.
Pe termen lung, Audi și-a propus să atingă o cifră neutră a emisiilor de carbon a tuturor uzinelor sale până în 2050. Cu timpul, fiecare producător de autovehicule va fi nevoit să atingă acest prag în care va reuși să producă autovehicule fără a avea un impact ecologic. Acest proces implică obținerea de curent electric doar din surse regenerabile, reciclarea apei utilizate în timpul proceselor de fabricație, reducerea cantității de materie primă utilizată și eficientizarea lanțului de transport al tuturor materialelor și produselor care intră și care ies din uzină.
În altă ordine de idei, se pare că Audi A1 nu va primi o nouă generație, iar modelele A3, A4,A5 și A6 vor fi complet electrice atunci când va veni vremea înlocuirii gamei actuale. Nu se știe exact ce se va petrece cu modelele A7 și A8, însă ar trebui să urmeze cursul stabilit deja pentru gama SUV. Apropo de SUV, se pare că ultimul model cu propulsor termic din gama Audi va fi Q8. Viitoarea generație va debuta în 2026 și va oferi, pe lângă variantele modernizate și hibridizate ale motoarelor termice, și o versiune complet electrică, ce ar putea purta numele de Q8 e-tron.
Totuși, nicio strategie nu poate oferi imaginea exactă a viitorului. Nu vom ști cu exactitate dacă până în 2033, europenii vor fi trecut deja la o altă gândire, dacă vehiculele electrice vor fi lidere de piață si, mai important de atât, nu putem ști cu exactitate care va fi viitorul infrastructurii stațiilor de încărcare și dacă vor putea face față unui trafic ce va conține mai mult de 50% vehicule electrice.