Hazumi prefigureaza viitoarea Mazda2, iar linia de design urmeaza filozofia Kodo de la CX-5, Mazda6 si Mazda3. In plus, pe Mazda2 va debuta un nou diesel de 1,5 litri din seria Skyactiv-D.
Desi viitoarea Mazda2 este mult mai compacta decat fratii sai mai mari, designul Kodo a fost perfect integrat in acest format compact dovedind potentialul acestei linii de design indifferent de dimensiuni. Viitoarea Mazda2 arata ca un animal gata sa se napusteasca asupra prazii. Sunt multe hothatch-uri compacte care nu au alura sportive a acestui concept, care dupa cum arata nu va suferit cel putin la exterior prea multe modificari in productia de serie.
Interiorul este deocamdata unul de show, dar ergonomia masinii de serie nu va fi mult diferita. In centru se afla turometrul de mari dimensiuni, viteza fiind afisata digital. Conceptul Human Machine Interface (HMI) de la modelele mai mari se pastreaza: din controller-ul de pe tunelul median se navigheaza prin meniurile afisate pe displayul central – Active Driving Display.
De asemenea, si pe viitoarea Mazda2 au fost adoptate noile sisteme de asistenta grupate sub indicativul i-ActiveSense.
Pe viitoarea Mazda2 va debuta noul motor diesel de 1,5 litri din seria Skyactiv-D. Mazda nu da deocamdata date despre putere si cuplu dar promite emisii sub 90 g/km si va corespunde normelor Euro 6, fara vreun tratament special pentru oxizii de azot.
Noua Mazda2 va debuta la finalul anului intr-o singura versiune de caroserie, cu cinci usi. In 2015 va urma SUV-ul de clasa mica CX-3.