Programul Prima Mașină paote fi declarat un eșec. Cel puțin asta spun experții. De la debut și până astăzi, doar 120 de români și-au luat mașini prin acest program pus la dispoziție de Statul român.
„Programul Prima Maşină s-a născut mort. Acest program care viza vânzarea a 16.000 de maşini în 2015, da, a vândut şi ăsta 120 de bucăţi, comparativ cu Rabla care, aşa cum este ea, ne apropiem de 20 de mii de maşini’, spune Constantin Stroe, preşedinte ACAROM.
„Dacă clientul nu simte că are o dobândă mai mică, maximum 60% din dobânda uzuală, nu se duce. În plus, doritorul, clientul, viitorul cumpărător mai trebuie să facă şi cursă cu obstacole: documente, adeverinţe şi ce a făcut şi taică-su’, a completat Constantin Stroe.
Citește și: A fost stabilit plafonul garanțiilor din 2015 pentru programul Prima mașină
Persoanele care vor achizitiona un automobil nou prin acest program vor beneficia de o perioada de creditare de maxim 5 ani, desi initial autoritatile au anuntat o perioada de pana la 7 ani. Costul maxim al masinii achizitionate nu trebuie sa depaseasca 50.000 de lei plus TVA, iar dobanda subventionata de Stat va fi in proportie de 50%.
Citește și: S-a lansat programul Prima mașină SH
„Trebuie să fie o perioadă de rambursare a creditului mai mare, poate șapte ani, iar dobânzile trebuie să fie mai bune decât cele pe care le găsim acum la bănci’, spune Nicolas Maure, preşedinte -director general Dacia.
Via | Digi24