Vicepreședintele companiei a prezentat-o ca fiind „o inovație care schimbă regulile jocului’, o adevărată revoluție în industria de advertising auto.
Blackbird este creația studioului britanic de efecte vizuale The Mill, în colaborare cu JemFX, Performance Filmworks și Keslow Camera. Lansată pe piață în vara lui 2016, mașina a fost gândită pentru a ușura viețile producătorilor de spoturi publicitare și ale celor de film. Se poate transforma instant, fotorealist, în orice model al oricărei mărci auto din lume. Bineînțeles că digital, nu fizic.
Practic, Mill Blackbird este un „schelet’ de mașină cu motor electric, plin de senzori Motion Capture și conectat la un sistem performant de Realitate Augmentată. Șasiul este complet ajustabil, astfel că poate fi reglat pe dimensiunile oricărui vehicul în care se dorește transformarea.
Nu copiază perfect doar aspectul unei mașini, ci și dinamica ei. După cum explică reprezentanții The Mill, Blackbird poate fi programat să imite în detaliu comportamentul unui motor cu ardere internă. În plus, suspensia reglabilă oferă libertate totală în alegerea înălțimii și rigidității.
Citește și…
Dacia se pregătește să lanseze mașina electrică pentru toate buzunarele
Cod Rutier 2019. Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan
Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și care este termenul-limită
Toyota Guardian este sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident
Tinerii din medii defavorizate pot urma gratuit școala de șoferi
Lamborghini Huracán EVO: Nu e doar un simplu facelift
Producție record pentru Duster: 2018 a fost un an bun pentru Uzina Dacia de la Mioveni
Găsite într-o hală din Bulgaria: 11 BMW Seria 5 E34 cu zero kilometri
Sincronizarea vehiculului cu aplicația de Realitate Augmentată înseamnă că realizatorii spotului publicitar/filmului pot urmări în timp real produsul finit pe ecran. Se elimină elementul „post’ din „post-producție’, ceea ce – teoretic – înseamnă costuri mai mici, muncă mai puțină și proiecte mai scurte.
Pe hârtie, Mill Blackbird arată foarte bine, dar practic? A reușit într-adevăr „mașina universală’ să revoluționeze advertisingul auto și să schimbe regulile jocului? Nu tocmai.
Christoph Regendorp, producător de film al studioului Parasol Island, explică de ce Blackbird nu este momentan o soluție viabilă pentru realizarea de reclame sau filme: „Costă incredibil de mult să închiriezi Blackbird, deci rareori este profitabil să o folosești. De ce ai folosi-o, în primul rând? Păi, de regulă, reclamele sunt produse înainte ca mașinile să existe fizic. Majoritatea prototipurilor fizice și conceptelor pe care le vedeți nu sunt complet funcționale. Uneori pot circula cu viteza mersului pe jos, alteori se dezmembrează dacă trântești portiera.
În acest caz, dacă mașina pe care vrem s-o filmăm încă nu există sau nu este disponibilă pentru condus, folosim mașini cu ampatamente identice. Contactul roților cu solul (lăsând urme, ridicând praf) este, de departe, cel mai dificil lucru de animat, așa că încercăm să îl reproducem cu roți adevărate, după care pur și simplu înlocuim digital tot restul mașinii’.
Sursa foto: captură ecran YouTube/millchannel